‌اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از اجرای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در ۸۳ باب کتابخانه عمومی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
‌اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در نشست کتابخوان ویژه هفته دولت با اشاره به رسالت کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی اظهار کرد: دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشرهای مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در استان تسهیل شده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته است.

رضاقلیزاده ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در راستای تبادلات فرهنگی و همگرایی با اهالی فرهنگ بویژه در کشورهای همجوار، برنامه‌های متعددی را به همت محفل ادبی شمس عطار با حضور مجازی اهالی فرهنگ و شاعران ترک‌زبانی از ترکیه، آذربایجان، گرجستان، آلمان، روسیه و عراق اجرا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش کارکنان کتابخانه‌های عمومی در تشریح جهاد تبیین خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین مراکز برای ظهور تحولات بنیادین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و حضور قشرهای مختلف بویزه نوجوانان و جوانان در این مجموعه فرهنگی باید همراه آموزش مباحث فرهنگی، آموزشی و دینی باشد.

در این نشست کتاب‌های "عیار مدیران" و "کتاب خورشید کویر" معرفی شد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۳ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۸ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار