با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی:

مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته‌ای بوشهر افتتاح شد

بوشهر(پانا) - همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت مدرسه شهدای صنعت هسته‌ای بوشهر با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته‌ای بوشهر افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این آئین گفت: باید به این موضوع که علم و دانش به فن و فناوری تبدیل شود و تا امروز کمتر به آن پرداخته و توجه شده است بعنوان یک اصل نگاه شود.

محمد اسلامی افزود: تاکنون به اندازه کافی به خواندن، حفظ کردن، مدرک گرایی و معدل گرایی پرداخته شده و سرنوشت ما این بوده که نیروی تحصیل کرده بیکار داشته باشیم و امروز باید به سمت مهارت افزایی نیروها توجه داشته باشیم چرا که این مهارتها می‌توانند در هر مقطع زمانی برای پیشرفت کشور موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: امروز کشور در آستانه یک مقطع مهم تاریخی و تحولی قرار دارد و کار سخت و پرزحمتی در پیش داریم.

اسلامی اضافه کرد: امروز مسئولیت بزرگی برعهده ما است و باید بدون هیچ مکث و تردیدی در مسیری گام بردایم و کشور را به ترازی که شایسته ملت است برسانیم و پرچم جمهوری اسلامی که پرچم عزت و افتخار است بر بالاترین قله های افتخار دنیا برافراشته ببینیم و مردم زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه ای داشته باشند متفاوت از آنچه تا بدین روز به آن رسیده ایم همواره در مسیر عزت و سربلندی بوده قوی تر از قبل حرکت کنیم.

استاندار بوشهر گفت: کارهای بزرگ را معطل تصمیم های کوچک کردیم و این یکی از آسیب‌های مدیریتی ما است که باید این روند از سوی مدیران پاک دست، انقلابی و با تفکر بسیجی برطرف شود.

احمد محمدی زاده افزود: این استان یکی از مراکز اصلی هسته ای کشور است و بزرگترین نیروگاه اتمی کشور در این استان تولید برق می کند و واحدهای جدید نیز با پی گیری رئیس سازمان انرژی اتمی و دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی ۲ واحد نیروگاهی که تعطیل شده بود با حمایت دولت دوباره از سر گرفته شده و بنابراین لازم است بخش‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی در استان بوشهر مستقر شوند.

وی ادامه داد: بهره برداری از این مجتمع آموزشی هم بوشهر را از یک مجتمع آموزشی مجهز بهره مند کرد که نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی لازم برای نیروگاه های هسته ای ایفا کند و هم سازمان انرژی اتمی در خصوص احداث واحدهای آموزشی دیگر برای ارتقای ظرفیت آموزشی استان ملزم می شود.

مجری طرح احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: عملیات اجرایی مجتمع شهدای صنعت هسته ای بوشهر ۱۰ سال پیش با هدف تربیت دانش آموزانی که بتوانند در آینده بعنوان افرادی شاخص به جامعه خود خدمت کنند به زمین زده شد.

مسعود نصوری افزود: مدرسه شهدای صنعت هسته ای بوشهر با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در قالب ۳۶ کلاس درس احداث شده است.

وی عنوان کرد: برای احداث این مدرسه نیروگاه اتمی بوشهر ۴۰ میلیارد تومان و برای خرید تجهیزات نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

نصوری با بیان اینکه برای هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی طراحی شده است، اظهار کرد: این فضای آموزشی به کارگاه‌های آموزشی شیمی، فیزیک و الکترونیک مجهز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار