والیبال قهرمانی جهان؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال کشورمان امشب در اولین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آرژانیتن می‌رود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
والیبال قهرمانی جهان؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲، از روز جمعه به میزبانی ۲ کشور لهستان و اسلوونی اغاز شد و تیم ملی کشورمان امروز در اولین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ باید به مصاف آرژانتین برود.

ملی پوشان والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان در گروه ششم با تیم‌های آرژانتین، هلند و مصر همگروه است. تیم‌های ملی والیبال ایران و آرژانتین تا کنون ۹ بار به مصاف هم رفتند که سهم ایران ۵ پیروزی بوده است.

اولین تقابل ۲ تیم ایران و آرژانتین مربوط به رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۸ می‌شود که ملی پوشان کشورمان در آن بازی با نتیجه ۳ بر صفر مقابل حریف خود شکست خوردند. در آن زمان مسابقات والیبال در دست‌های ۱۵ امتیازی برگزار می‌شد و ایران در مجموع ۳ دست فقط توانست ۱۹ امتیاز از حریف بگیرد.

نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین ۱۳ سال بعد رقم خورد که ایران با هدایت «خولیو ولاسکو» در جام جهانی ۲۰۱۱ مقابل آرژانتین قرار گرفت و توانست این تیم را بعد از سال‌ها شکست دهد. به پیروزی رسید.

ولاسکو پس از جدایی از تیم ملی والیبال ایران به کشور خود یعنی آرژانتین بازگشت و ولاسکو این بار در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۴ رو به روی ایران قرار گرفت و ملی پوشان کشورمان موفق شدند بار دیگر آرژانتین را شکست دهند. همچنین ۲ تیم ایران و آرژانتین در لیگ جهانی ۲۰۱۷ به مصاف هم رفتند و ملی پوشان کشورمان در آن مسابقه موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارند.

همچنین آخرین بازی که تیم ملی والیبال کشورمان برابر آرژانتین انجام داد، مربوط به مسابقات جام واگنر بود که ۲ هفته پیش در لهستان برگزار شد و تیم ملی کشورمان در آن بازی با نتیجه ۳ بر صفر برابر حریف خود شکست خورد. اگر چه مسابقات والیبال جام واگنر بیشتر جنبه بازی‌های دوستانه داشت، اما شاگردان عطایی امشب برای جبران آن شکست به مصاف رقیب خود می‌رود.

تیم ملی والیبال کشورمان برای هفتمین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند و میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن بازیکنان ایران در رقابت‌های جهانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار