به مناسبت روز کارمند در گفتگو با پانا عنوان شد:

کارمندی، صبر و درک متقابل در ارتباط با ارباب رجوع را می‌طلبد

ملارد(پانا)- تعدادی از کارمندان در روز کارمند در مورد ویژگی‌های شخصیتی لازم برای شغل کارمندی عنوان کردند که کارمندی، صبر و درک متقابل در ارتباط با ارباب رجوع، قضاوت درست و مدیریت منطقی را می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کارمندی، صبر و درک متقابل در ارتباط با ارباب رجوع را می‌طلبد

هر سال در هفته دولت، چهارم شهریورماه به عنوان روز کارمند اختصاص داده می‌شود و در این روز برای تشکر از زحمات کارمندان سخت کوش از آنها قدردانی به عمل می‌آید، به بهانه بزرگداشت این روز، دیدگاه تعدادی کارمند زحمتکش را در ادامه می‌خوانید:

مصطفی قلخانی ۱۲ سال است به عنوان کارمند بانک شخصیتی تواضع و متانت در خدمت مردم است، وی در مورد تجربیات خود در مورد این شغل شریف گفت: «کارمندانی که با ارباب رجوع در ارتباط هستند، گاهی اوقات در مورد مشکلات مردم، آن‌ها را راهنمایی می‌کنند، به همین دلیل، کارمندان شنوندگان خوبی هستند و این نوع ارتباط به رشد و پیشرفت خدمات، کمک شایانی خواهد کرد و صبر و منطقی بودن می‌تواند بهترین نتیجه را در مسائل کاری رقم بزند».

جواد سلیمانی، کارمند شهرداری یکی دیگر از ویژگی‌های کارمندان خوب را این‌گونه بازگو کرد: «کارمند متعهد، توانایی تفکیک احساسات و واقعیت را دارا است و سعی می‌کند به مسائل منطقی نگاه کند و به دور از قضاوت و احساسات تصمیم بگیرد و به بهترین شکل لحظات را مدیریت کند».

وی ادامه داد: «با وجود تمام سخت‌گیری‌های شغلی و یکنواختی کار در مدت طولانی، مزایای در نظر گرفته شده برای کارمندان رسمی دولت همچون عیدی، پاداش و بن خرید، از مزیت‌های این نوع شغل است در حالیکه در سازمان خصوصی این موضوع کمتر دیده می‌شود».

لیلا ملکی، با سابقه ۷ سال کارمندی در یک شرکت افزود : «یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای استخدام رسمی، امنیت شغلی است که این باعث شده تا افراد زیادی به عنوان کارمند دیده شوند و بر این اساس مدیران به راحتی و بر اساس سلایق شخصی خود نمی‌توانند افراد را بر کنار کنند. داشتن نظم در ساعت کاری مشخص و استفاده از تعطیلی‌های رسمی و اعلامات توسط دولت یکی دیگر از مزایای کارمند بودن است».

وی ادامه داد: «امکان ارتقای شغلی از دیگر ویژگی‌های خوب این شغل است که معمولا کارمندان رسمی می‌توانند از طریق ارتقاء مدرک تحصیلی، پست سازمانی خود را تغییر دهند».

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه ملکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار