ساناز سماواتی: خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم

تهران (پانا) - ساناز سماواتی بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید 32 سال است که در تلویزیون بازی می‌کند و خودش را فرزند تلویزیون می‌داند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ساناز سماواتی: خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم

برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» شب گذشته (چهارشنبه ۲ شهریورماه) با حضور ساناز سماواتی بازیگر و محمدرضا قادری پدر نقاشی دیواری ایران از شبکه 5 سیما روی آنتن رفت.
ساناز سماواتی در مقدمه این برنامه گفت: من خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم، چرا که نزدیک به 32 سال است که در تلویزیون بازی می‌کنم. همیشه گفته‌ام که جوانی‌ام را در راهروهای سازمان گذاشتم. البته باید بگویم که اکثر ما بازیگران بیمه نداریم و در حالی که من با 32 سال کار باید بازنشسته شده باشم اما فقط 10 سال سابقه بیمه دارم که آنهم توسط صندوق هنر وزارت ارشاد انجام شده است. امیدوارم این نقص برطرف شود.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر فعال بودنش در فعالیت‌های خیریه گفت: بخشی از این موضوع تحت تاثیر آموزش است و بخشی دیگر اکتسابی. من افتخار این را دارم که از نسلی می‌آیم که در مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها به ما بخشش و گذشت را آموزش دادند. به نظرم نسل دهه 50 و اواخر 40 از این نظر بی‌نظیراند. دیدید که مردهای این نسل در جبهه‌ها چه کردند. همیشه گفته‌ام که ما مردان آهنین زیادی داشتیم و در فضای مجازی خود این نیز به صورت مداوم این موضوع را یادآور می‌شوم. جالب است بدانید بارها به پسرم که 10 ساله است می‌گویم که نسلی بود که جنگید. شهدای ما، اسرای ما، جانبازان ما همه جنگیدند و قهرمانان ملی ما هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به رشادت زنان در جنگ گفت: زنان نیز نقش بسیار مهمی در جنگ داشتند. خاطرم هست فیلم سینمایی «دختران جنگ» به کارگردانی آقای عبدالهیان را بازی می‌کردم که در جشنواره مقاومت نیز حضور داشت. این فیلم روایت 4 زن بود که با رشادتی مثال‌زدنی به دفاع از شهر خرمشهر می‌پردازند. یکی از آنان 18 سال دارد و من نیز نقش یکی از آن 4 زن را بازی می‌کردم.

سماواتی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که چه اتفاقی در زندگی‌اش زیباست، گفت: وقتی به یک مخلوق خدا و یک حیوان بدون صاحب شهری کمک می‌کنم واقعا حالم خوب می‌شود. این روزها فضای مجازی تبدیل به ابزار مهمی برای کمک‌رسانی و اطلاع‌رسانی شده و خدا را شکر می‌کنم که درخواست‌های مردمی را در این فضا پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید من سفیر سازمان هپاتیت ایران هستم؛ گاهاً پیش آمده است که ساعت 3 صبح به رئیس سازمان هپاتیت و یا یک مسئول زنگ زده‌ام تا مشکل فرد بیمار که در دورترین مناطق ایران ساکن است را حل کند.

در بخش دیگری از برنامه «شب فیروزه‌ای» محمدرضا قادری که به عنوان پدر نقاش دیواری ایران شناخته می‌شود، صحبت کرد. او ضمن معرفی خود گفت: 55 سال است که نقاشی می‌کنم و 50 سال است که نقاشی دیواری را دنبال می‌کنم. از سال 1357 نیز نقاشی دیواری را در ایران پایه‌گذاری کردم. اکثر نقاشی‌های دیواری بزرگ ایران از 43 سال پیش به بعد را من کشیده‌ام که یکی از آنها نقاشی شهید بهشتی در میدان هفت تیر است و دیگری عکس رهبری در میدان انقلاب کنارسینما بهمن است.

وی درباره دلیل نقاش شدنش گفت: استعدادی بود که در وجودم نهفته بود و آن را کشف کردم. خاطرم هست 8 سال داشتم و کلاس دوم ابتدایی درس می‌خواندم. معلم، یک آبپاش روی تخته کشید و از بچه‌ها خواست آن را بکشند. من با ظرافت زیادی این کار را انجام دادم و زمانی که تمام شد به معلم نشان دادم. باورش نمی‌شد که این نقاشی را در کلاس کشیده‌ایم. یک بیست و آفرین به من جایزه داد.

۱۴ ساعت کار روی داربست

این هنرمند نقاش در توصیف شغل خود گفت: کار بسیار سختی است و گاهاً 8 تا 14 ساعت روی داربست و در ارتفاع هستیم. البته من تجربه ارتفاع را دارم و از سال 1357 چتربازی را دنبال کردم: هم‌چنین اکنون نیز با پاراگلایدر می‌پرم.

قادری درباره فعالیت اخیر خود گفت: دو کار به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران انجام دادیم. اولی نقاشی دیواری «در خیبر» است که در شب عید غدیر به مساحت 220 متر مربع کشیدیم. این نقاشی که با همکاری استاد عباس گنجی انجام شده است، هم‌اکنون در بزرگراه امام علی نصب شده است. تصویر دیگر نیز که به سفارش سازمان زیباسازی کشیدیم، دیدار حضرت فاطمه زهرا در عرش است. این نقاشی نیز در 220 متر مربع و ارتفاع 5 طبقه ساختمان طراحی و اجرا شده است. باید بگویم که در سال 1399 و به مناسبت سالروز شهادت سردار سیلمانی یک نقاشی دیواری به مساحت 345 متر مربع و 9 ارتفاع کشیدیم که واقعا بی‌نظیر بود.

شب فیروزه ای به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری از دوشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه پنج پخش می‌شود. سری جدید این برنامه با اجرای سیدمرتضی حسینی روی آنتن می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار