مدیر کل دفتر آموش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و‌پرورش:

ضرورت تفکیک محتوای آموزشی مقاطع متوسطه اول و متوسطه

قرچک (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و‌ پرورش، بیان کرد در محتوای آموزشی مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم هیچ نقطه مشترکی وجود ندارد، بنابراین آموزش‌ها باید متفاوت از هم باشد همچنین لازم است تا محتوای کم‌اهمیت از کتاب‌ها حذف شوند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تفکیک محتوای آموزشی مقاطع متوسطه اول و متوسطه

حمید یزدانی در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور که در شهریار برگزار شد، درباره سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی بیان کرد: جای امیدواری و غرور دارد که کشور ما از اسناد بالادستی برای تحول برخوردار است چون بسیاری از کشور‌ها چنین اسنادی ندارند.

وی افزود: لازم است محتوای کم‌اهمیت از کتاب‌ها حذف شوند و آموزش‌ها باید متفاوت باشد و همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اشاره داشتند بسیاری از محتوای موجود در کتب درسی زائد است.

یزدانی در تشریح فعالیت‌های دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: فعالیت‌هایی در دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دست اجرا است که اگر معاونان سراسر استان‌ها، همکاری نکنند نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در خصوص ارتقای کیفیت مدارس شبانه‌روزی بیان کرد: لازم است تا امکانات را برای مشارکت دیگر ارگان‌ها برای ارتقای کیفیت مدارس شبانه روزی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم کنیم که اگر این مشارکت‌ها و هماهنگی‌ها نباشد، قدرت چانه‌زنی را در مقابل وزارتخانه‌ها می‌گیرد.

وی بهترین فرصت در بخش هدایت تحصیلی که بیشتر روی دوش مشاوران است و آینده دانش‌آموزان را رقم می‌زند را استفاده از کمک معمان عنوان کرد.

یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: در جشنواره نوجوان خوارزمی دو محور را دنبال می‌کنیم، کدنویسی و مناظره؛ که در بخش مناظره کمک معلمان، بسیار کمک کننده خواهد بود.

* دانش‌آموز خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار