یک روانشناس در شهرستان بهارستان:

آشنایی، ضرورت لازم برای انجام ازدواج موفق

بهارستان یک(پانا)- کارشناس ارشد روانشناسی اولین و مهم‌ترین گام در تشکیل خانواده و ازدواج را آشنایی و شناخت عنوان کرد و لازم دانست تا جوانان و خانواده‌ها، نسبت به مسائل و ضرورت‌های قبل از ازدواج آگاه باشند تا بعدها در زندگی مشترک، درگیر مشکلات و در نهایت طلاق نشوند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی، ضرورت لازم برای انجام ازدواج موفق

لیلا محمدنیا کارشناس ارشد روانشناسی در جلسه‌ای با جمعی از شهروندان صالحیه در پایگاه بسیج حضرت زینب(س) جهت پیشگیری از معضل طلاق اظهار کرد: باتوجه به اینکه روند بروز طلاق میان خانواده‌های بهارستانی درحال افزایش است، پیشنهاد می‌شود تا خانواده‌ها درمورد ازدواج فرزندان خود، دقت بیشتری داشته باشند و در صورت نیاز به مشاور خانواده و ازدواج مراجعه کنند.

محمدنیا در خصوص ضرورت آموزش‌های قبل از ازدواج اظهار کرد: اولین نهاد در هر جامعه‌ای خانواده ا‌ست، همچنین مهم ترین تصمیم هر انسانی در زندگی، مسئله ازدواج او است؛ بنابراین لازم است تا جوانان و خانواده‌های آنها، نسبت به مسائل و ضرورت‌های قبل از ازدواج آگاه باشند تا بعدها در زندگی مشترک، درگیر مشکلات و در نهایت طلاق نشوند.

در ادامه او مهمترین مرحله از ازدواج را آشنایی دانست و تاکید کرد آشنایی کامل برای ازدواج نباید کمتر از شش ماه و بیشتر از سه‌سال طول انجامد.

محمدنیا در پایان فواید آشنایی و شناخت کامل را خودشناسی، شناخت طرف مقابل و یادگیری مهارت‌های ارتباطی بیان کرد و افزود: در هر مرحله از دوران قبل از ازدواج اگر مشکلی میان فرزندان به وجود آمد، بهتر است تا قبل از بروز اتفاقات بدتر مشکل آن‌ها، به کمک شما حل شود و یا اگر مشکل حل نمی‌شود و فرزندان تنها راه‌حل را جدایی و طلاق می‌دانند، مخالفت و سخت‌گیری‌نکنند.

خبرنگار دانش‌آموز: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار