در گفت‌وگو با پانا:

حسن خان‌محمدی‌: پرسپولیس نباید امتیازات هفته‌های ابتدایی را مفت از دست بدهد

انتظارات از لوکادیا زیاد است/ شکست دادن آلومینیوم فشار را از تیم برمی‌دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم باید با برنامه‌ بهتری مقابل رقبای خود قرار بگیرد و امتیازهای اول فصل را مفت از دست ندهد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حسن خان‌محمدی‌: پرسپولیس نباید امتیازات هفته‌های ابتدایی را مفت از دست بدهد

حسن خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به دو تساوی ابتدایی پرسپولیس در مقابل ذوب‌آهن و فولاد اظهار داشت: «بچه‌ها مقابل ذوب‌آهن خوب بودند و موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که با بدشانسی هدر رفت. بالاخره می‌بینید وقتی گروه‌ها می‌بینند نمی‌توانند با فوتبال جلوی پرسپولیس بازی کنند، عقب می‌نشینند و روی ضد حملات برنامه دارند. ذوب‌آهن از همان ابتدا بسته بازی و عرصه را بربازیکنان پرسپولیس تنگ کرد و اجازه‌ی بازیسازی به بازیکنان ما نداد. بازی تقریباً یک‌طرفه بود و بعد از اخراج بازیکن حریف، 10 نفره دفاع کردند. ای‌کاش اخراجی نمی‌دادند. بااین‌حال گرفتن مساوی در بازی اول و خارج از خانه مقابل چنین تیمی خوب بود. البته واقعا در چنین دیدارهایی، فوتبال چنگی به دل نمی‌زند و یک تیم فقط حمله می‌کند. این شیوه بازی را باید تا آخر لیگ از بیشتر گروه‌ها ببینیم و تحمل‌کنیم.»

وی افزود: «در بازی با فولاد اما وضعیت فرق می‌کرد. می‌دانستیم در آزادی تیم حریف برای نباختن می‌آید. همان‌طور هم شد و از همان ابتدا با دوندگی و پرس اجازه ندادند تیم ما بازی‌سازی کند. در چنین بازی‌هایی باید مربی راهکارهای مختلفی برای رسیدن به گل داشته باشد. بازیکنان هم باید خلاقیت خودشان را نشان دهند. اما متأسفانه یک تک موقعیت داشتیم که ترابی از آن استفاده نکرد. بازی با فولاد باید می‌بردیم چون میزبان بودیم و هواداران ما هم آمده بودند تا برد تیمشان را ببینند. اگر ترابی آن توپ را گل می‌زد، بدون شک شرایط تغییر می‌کرد و حریف بازتر می‌شد. ما فصل قبل هم همین مشکل را داشتیم و از فرصت‌ها خوب استفاده نمی‌کردیم. ما یک تمام کننده خوب می‌خواهیم تا این مشکل حل شود.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «تیم ما تغییرات زیادی داشته و زمان می‌خواهد. بدون شک این بازیکنان راه بیافتند، خلاقیت و تکنیکشان هم به کمک تیم می‌آید. بازی‌های ابتدایی لیگ است و تا گروه‌ها آماده نشدند باید امتیازات را بگیریم و مفت از دست ندهیم. بازیکنان جدید ما درست است نیاز به زمان‌دارند اما باید امتیاز هم بگیریم. ساختار دفاعی و تیمی خیلی خوبی داریم. مخصوصاً بیرانوند که عالی است و مثل دفاع آخر آن عقب را پوشش می‌دهد. ما در عقب زمین و هافبک مشکلی نداریم و فقط باید خط حمله تقویت شود. از الان هم نباید واقع انتظارات را از لوکادیا بالا ببریم. او درست است سوابق خیلی خوبی دارد و در تیم‌های معتبری بازی کرده اما انتظارات باید منطقی هم باشد. این‌طور شتاب‌زدگی باعث افزایش فشار روی بازیکن می‌شود. ما نباید انتظار داشته باشیم او یک‌شبه برای تیم معجزه کند. اگر باشگاه بتواند دیاباته را هم جذب کند، خیلی خوب می‌شود. او بازیکنی است که خیلی خوب سرمی زند، خوب می‌چرخد و می‌تواند کمک‌حال تیم باشد. شنیدم توافق کرده بود اما بازهم زیرش زد. این شک نکنید کار دلال‌هاست که اجازه نمی‌دهند کار انجام شود.»

حسن خان محمدی با اشاره به درگیری و حواشی بازی با فولاد گفت: «هاشمی نسب هواداران را تحریک کرد و کارش خوب نبود. به نظرم باید دو طرف رعایت کنند. فحاشی‌ها هم زننده بود. البته هاشمی نسب می‌دانست با این کارش هواداران خشمگین می‌شوند. او نباید این کار را می‌کرد. باید فرهنگ‌سازی شود این موضوعات. واقع جو ورزشگاه‌های ما خوب نیست و زشت است. از بچه 4، 5 ساله تا پیرمرد 90 ساله در ورزشگاه است. این رفتارها درشان فوتبال ایران نیست.»

وی تاکید کرد: «امسال لیگ خیلی سختی در پیش داریم. سپاهان، پرسپولیس، استقلال اول تا سوم می‌شوند و بقیه گروه‌ها هم خوب هستند اما بعید می‌دانم شخصیت قهرمانی داشته باشند. تیم‌های گل گهر، فولاد و مس خیلی تیم خوبی دارند اما فولاد با این شیوه بازی بعید می‌دانم به‌جایی برسد. سپاهان البته در این دو هفته توانسته از پرسپولیس و استقلال بهتر عمل کند اما بدون شک این‌طور شرایط نمی‌ماند و پرسپولیس خودش را بهتر خواهد کرد.»

پیشکسوت پرسپولیس بابیان اینکه برد مقابل آلومینیوم می‌تواند فشار را از این تیم بردارد، افزود: «بازی در اراک تنها سخت نیست و در لیگ هیچ بازی آسانی نداریم. نمی‌دانم جریان چیست که پرسپولیس در اراک همیشه بد بازی می‌کند. این تیم در آنجا دو بار پرسپولیس را برده. امیدوارم بازی تاکتیکی را ببینیم. چون تیم‌ها توان مقابله با هافبک‌های پرسپولیس را ندارند، چه در بیرون و چه در داخل خانه دفاعی و مستقیم بازی می‌کنند. پرسپولیس باید برای مقابله با چنین تیم‌های دفاعی برنامه داشته باشد تا به‌راحتی امتیاز از دست ندهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار