ضرورت ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان با توجه به فراوانی جرایم مرتبط با خشونت ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان اردبیل

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در جلسه بررسی زمینه‌ها و بسترهای خشونت در استان اردبیل گفت: متاسفانه فراوانی جرایم مرتبط با خشونت موجب اثرگذاری سوء روحی و روانی بر مردم می‌شود.

وی افزود: یکی از پیشنهادات در این حوزه ایجاد قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان است که می‌تواند با ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف، رویه واحد علمی را برای مقابله با خشونت‌ها و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: هر چند دستگاه قضایی به ویژه پس از تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد، اقدامات جدی و بازدارنده حقوقی و قضایی در این خصوص داشته و با مجرمان مطابق با قانون و با شدت برخورد می‌کند، اما اقدامات حقوقی و قضایی به تنهایی انتظارات را برآورده نمی‌کند و باید اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: عوامل اقتصادی همچون فقر و بیکاری عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، اما عامل دیگر بروز اینگونه جرایم، ضعف و فقر فرهنگی است و باید دستگاه‌های فرهنگی از اقدام و نگاه جزیره‌ای پرهیز و با اتخاذ نگاه کلی، اقدامات اثربخش بیشتری در جامعه ارائه کنند.

آفاقی با بیان اینکه همه انسانها به طور ذاتی خشونت پنهان در خود دارند و گاه کوچکترین عامل و مشاهده کاستی‌ها و کج رفتاری‌ها موجب بروز آن می‌شود، افزود: کارشناسان باید با شناسایی عوامل تحریک به خشونت و ارائه راهکارهای علمی و منطقی، از میزان وقوع خشونت در جامعه بکاهند.

آفاقی در دیدار با مدیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز با تاکید بر اینکه نباید از سرنوشت ساز بودن حوزه فرهنگ غفلت شود، گفت: کوتاهی‌های گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی قابل چشم‌پوشی نیست و جذب حداکثری افراد و اهتمام به رویش‌ها و پرهیز و مراقبت از دفع و ریزش‌ها در جامعه ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به ظرافت کار و الزامات و شرایط مرتبط توجه شود و اتخاذ راه و روش و شیوه متناسب با شرایط هر مخاطب برای پذیرش و تاثیرگذاری ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار