رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

مهم‌ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهم‌ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش را عدالت تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در کمیسیون مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: مهم‌ترین مبحث این اجلاس مقوله عدالت تربیتی است و توجه به دانش‌آموزان استثنایی نماد این عدالت است. شما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور مسئول مدارس استثنایی مناطق خود نیز هستید. بنابراین لازم است هر فعالیتی در مدارس عادی انجام می‌دهید در مدارس استثنایی نیز انجام دهید.

عبدی: اهتمام مدیران باید به مدرسه‌محوری معطوف باشد

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در ادامه جلسه این کمیسیون گفت: نهضت سوادآموزی از اجزای نظام آموزش و پرورش کشور است. در برخی موارد شاهد هستیم که نهضت سوادآموزی را جدای از بدنه آموزش و پرورش می‌پندارند؛ در حالی که نهضت از بدنه آموزش و پرورش است و باید این نگاه در همه موارد از جمله حمایت‌های مالی مستتر باشد.

وی افزود: مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در راستای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، صاحب کرسی محسوب میشوند و این نگاه باید درباره نهضت سوادآموزی نیز در اقصی نقاط کشور وجود داشته باشد.

عبدی ادامه داد: لازم است در شورای عالی سواد، استان‌ها جدی گرفته شوند چرا که در برخی موارد در استان‌های کشور با این نگاه و جدیت کارهای مهمی انجام شده است. ما به سمت مدرسه‌محوری پیش می‌رویم و توجه و اهتمام شما مدیران و روسای کل نیز باید به مدرسه‌محوری معطوف باشد.

عبداللهی: سیاست‌ محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است

مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در کمیسیون مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان با تاکید بر موضوع فضای آموزشی مناسب به عنوان نخستین رسالت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور ما حدود 22/5 است که استاندارد این فضا باید حدود 30/8 باشد. نکته حائز اهمیت این است که 5 استان کشور تا کنون پایین‌تر از حد نصاب سرانه کشور قرار دارند و تا پایان سال یک استان به سرانه استاندارد کشور خواهد رسید.

وی توضیح داد: ما در بحث تعمیرات کلی فضاهای آموزشی عهده‌دار مسئولیت هستیم. همانطور که در سیل اخیر شاهد بودیم، چندین مدرسه با آسیب مواجه شدند و ما در این زمینه وارد عمل شده‌ایم.

عبداللهی افزود: با توجه به تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش در مبحث نوسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ مدارس، عزم جدی داشتیم و به زودی حدود 4 هزار چشمه سرویس بهداشتی تحویل خواهیم داد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: یکی دیگر از سیاست‌های محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است که در ماه‌های اخیر 11هزار و 260 مدارس کانسکی ساماندهی خواهند شد.

حسینی: بچه‌های مناطق محروم باید محور اصلی فعالیت‌های ما باشند

در خاتمه این کمیسیون نیز سیدمحمدحسین حسینی، مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی و دبستانی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش با تاکید بر اصل دسترسی برابر همه اقشار جامعه به امکانات، اظهار داشت: عدالت آموزشی برای پیشرفت کشور اصل اساسی است.

وی افزود: ما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اعتبار تخصص و تجربه و دانش خود در اجلاس حضور داریم. می‌دانیم که باید برای پیشرفت جامعه همه اقشار اجتماع به مدرسه بیایند و از امکان تحصیل برخوردار باشند و در این میان بچه‌های مناطق محروم باید محور اصلی فعالیت‌های ما باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار