مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بورسی می‌شوند

شورای نخبگان و کمیته‌های استراتژیک برای ترسیم چشم‌انداز روشن و نیز برون‌رفت از برخی مشکلات قدیمی و چالش‌های موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از تشکیل شورای نخبگان و فعالیت کمیته‌های استراتژیک برای ترسیم چشم‌انداز روشن و نیز برون‌رفت از برخی مشکلات قدیمی و چالش‌های موجود در این صندوق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بورسی می‌شوند

حمیدرضا نجف‌پور در دومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از روز گذشته به مدت سه روز در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: مدتی است با تدبیر و اعتماد مقام عالی وزارت و هیات امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، افتخار خدمت به جامعه فرهنگیان کشور را دارم.

وی گفت: فرهنگیان ما قشر فرهیخته و محترمی هستند و امروز دغدغه مجموعه آموزش و پرورش این است که شرایط معیشتی این عزیزان ارتقا و بهبود یابد. بر همین اساس، یکی از ماموریت‌های ما در صندوق ذخیره فرهنگیان رسیدگی به همین موضوع است.

نجف پور با بیان اینکه تلاش ما بر ایجاد رضایتمندی بیشتر از صندوق ذخیره فرهنگیان است، ادامه داد: امروز صندوق ذخیره، ۱۰ چالش اساسی دارد که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است. البته در این دوره با نگاه حمایتی دکتر نوری و هیات امنا، در حال رسیدگی به برخی از این چالش‌ها هستیم تا شاهد تقویت اعتماد فرهنگیان به این صندوق و جبران برخی عملکردهای غیرشفاف در دوران گذشته باشیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود، به انتقاد از عملکرد یکی از بانک‌ها پرداخت و آن را لکه نازیبا برشمرد.
وی دیون معوقه به نظام بانکی و مطالبات سنواتی از دولت را از دیگر چالش‌های صندوق دانست که نتیجه برنامه‌ها و اقدامات گذشته است.

نجف پور همچنین بر ضرورت ایجاد نظام جامع شفافیت، اطلاع‌رسانی مناسب و تعاملی با فرهنگیان و استقرار نظام حاکمیت شرکتی برای جبران کاستی‌ها و نواقص و حل چالش‌های موجود تاکید کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق مشکلاتی دارد و ما به دنبال سیاه‌نمایی نیستیم، گفت: در همان یک ماه اول، سند راهبردی برون‌رفت از وضعیت فعلی طراحی شد.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌‌گذاری‌های کلان باید چند اقدام اساسی انجام شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یافته و بازدهی افزایش یابد؛ بر همین اساس، از همه ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف بهره گرفتیم.

نجف پور با تاکید بر اینکه اصلاحات استراتژیک در مسیر فعالیت‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: حتما از حوزه محصولات پتروشیمی متانولی و تک محصولی به حوزه محصولات راهبردی چندوجهی تغییر رویکرد خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: برای بهبود شرایط، به حوزه اقتصاد دیجیتال ورود داشتیم و طراحی‌هایی انجام شد. همچنین اقداماتی برای تامین مالی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گروه مالی راهبردی صندوق را تقویت کردیم و در حال حاضر در مسیر فعالیت‌های بورس هستیم، اضافه کرد: در زمینه انتشار اوراق مالی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و اکنون در فرآیند اجرایی هستیم.

نجف پور گفت: برای بورسی شدن شرکت‌ها‌ و هلدینگ‌ها به طور شبانه‌روزی و در روزهای تعطیل پای کار بودیم و اکنون در فرآیند بورسی شدن هستیم؛ چراکه با تحقق این موضوع، دل‌نگرانی‌ها رفع و ارزش اموال بیشتر می‌شود و همچنین شاهد تامین نقدینگی برای ایفای تعهدات به معلمان، تقویت پروژه‌ها و سودآوری خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: شورای نخبگان را راه‌اندازی کرده‌ایم و درحال همفکری و مشورت با جمعی از نخبگان و مدیران در قالب هشت کمیته استراتژیک هستیم تا از این طریق، هشت مدل علمی برای برون رفت صندوق ذخیره از چالش‌ها و مشکلات قدیمی ظرف سه ماه طراحی کنیم. در همین باره، تاکنون بیش از ۳۰ جلسه تخصصی و مشورتی تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار