دارنده رتبه برگزیده کشوری در جشنواره معلمان‌ هنرمند:

نمایش‌ عروسکی محدودیت سنی ندارد و محتوای جذاب می‌تواند برای هر رده‌ سنی مناسب باشد

رباط‌کریم (پانا) - مدیر دبستان یاس‌نبی شهرستان رباط کریم که در جشنواره معلمان‌ هنرمند رتبه برگزیده کشوری را در رشته هنرهای‌ نمایشی کسب کرد گفت نمایش‌عروسکی محدودیت سنی ندارد و اگر محتوای آن جذاب و مناسب باشد می‌تواند برای هر رده‌ سنی مناسب باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایش‌ عروسکی محدودیت سنی ندارد و محتوای جذاب می‌تواند برای هر رده‌ سنی مناسب باشد

لیلا حیدری، مدیر دبستان ابتدایی یاس‌نبی در شهر جدید پرند آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم که در جشنواره معلمان هنرمند رتبه برگزیده‌ کشوری را در رشته کارگردانی نمایش ‌عروسکی از آن خود کرد، در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با هدف شرکت کردن‌ نمایش‌عروسکی در جشنواره معلمان هنرمند بیان کرد: «هدف، معرفی عروسک های نمایشی به جشنواره بوده است. ما آموزش‌های متنوعی در حوزه‌های درسی، پرورشی، آموزشی و ورزشی داشتیم.؛ این عروسک‌ها هویت مستقل بومی دارند، یعنی اینکه با الهام از تاریخ و سنت شهرستان رباط‌کریم ۲ عروسک به نام‌های باباکریم، پدربزرگی که نامش برگرفته از نام کهن شهر رباط کریم است و سمنو نوه باباکریم که نامش برگرفته از سنت دیرینه سمنوپزان در شهرستان رباط کریم است، طراحی و ساخته شده است.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایش‌های عروسکی تا چه اندازه در زمینه آموزشی دانش‌آموزان موثرند، اظهار کرد: «سرگرم آموزی شیوه نوینی در آموزش است که ما هم سعی کردیم از آن بهره بگیریم. مطالعات نشان داده که می‌تواند در آموزش بسیار اثربخش باشد.»

حیدری تصریح کرد: «نمایش عروسکی محدودیت سنی ندارد. اگر محتوای مناسبی تهیه شود، می‌تواند برای هر سنی حتی بزرگسال جذاب و مناسب باشد.»

مدیر دبستان یاس نبی شهرستان رباط کریم اظهار کرد:« به نظر من جشنواره معلمان هنرمند به لحاظ ساختاری درست ترین و قوی‌ترین جشنواره در آموزش‌و‌پرورش است. علت هم این است که نحوه انتخاب آثار و چینش داوری بسیار مطلوب است. شاخصه دیگر این جشنواره این است که داورها از قبل به شرکت کننده ها معرفی می‌شوند و شرکت کننده می داند که چه داورانی در چه سطحی قرار است اثر را داوری کنند و این موضوع انگیزه افراد توانمند را برای شرکت بالا می‌برد. در حالی که در سایر جشنواره‌های آموزش و پرورش مشخص نیست که چه افرادی در چه سطحی از تخصص آثار را داوری کردند.»


وی افزود: «این جشنواره می تواند در کشف استعداد شخصی معلم‌ها تاثیر‌گذار باشد. اما به اعتقاد من تاثیر چندانی در سیستم آموزش عمومی کشور ندارد. شاید این بزرگترین نقدی است که می‌شود به این جشنواره فاخر داشت. به نظر من مطلوب‌تر بود که در این جشنواره آثار چگونگی به خدمت گرفتن هنر در امر آموزش مورد ارزیابی قرار می گرفت نه صرفا هنر معلم.»

مدیر دبستان یاس‌نبی شهرستان رباط کریم گفت: «یکی از نقاط قوت این جشنواره این بود که آثار مستقیم به دبیرخانه مرکزی می‌رفت و این موضوع اعتبار بیشتری به جشنواره می‌دهد، چون اعمال سلیقه مختلف و متنوع داوری در آن کمتر دیده می شود. نکته جالبی که می خواهم اضافه کنم من یکی از ۲۰ نمایشی که برای مدرسه ساخته بودیم را بدون هیچ دخل و تصرفی برای جشنواره ارسال کردم. این را برای این گفتم که من خاصه اثری را برای جشنواره تولید نکردم که خوشبختانه مورد توجه داوران قرار گرفت و حائز رتبه شد.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار