در گفت‌وگو با پانا؛

آزاده شمس: اعضای گروه «آن» در حفظ اصالت و ظرافت‌های موسیقی‌ ایرانی بسیار تلاش می‌کنند

تهران (پانا) - آزاده شمس می‌گوید گروه «آن» از نوازندگان درجه یک در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شده که با همان شیوه گروه «شیدا» کار می‌کنند و همان دقت و وسواسی که استاد لطفی داشتند را در تمرینات به خرج می‌دهند و در حفظ اصالت و ظرافت‌های موسیقی‌ ایرانی بسیار تلاش می‌کنند. گروه «آن» برای من بوی گروه «شیدا» را می‌دهد و بسیار دلنشین و دلچسب است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آزاده شمس: اعضای گروه «آن» در حفظ اصالت و ظرافت‌های موسیقی‌ ایرانی بسیار تلاش می‌کنند

با این نوازنده قیچک و عضو گروه «آن» گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

به عنوان سوال اول، از چه زمانی فعالیت هنری خود را آغاز کردید؟

من در سن ۹ سالگی شروع به یادگیری ساز ویولن کردم و از ابتدا به موسیقی ایرانی علاقه زیادی داشتم. از سال ۱۳۷۵ از طریق استادم بهرنگ آزاده به محضر استاد تجویدی راه یافتم و ردیف‌های ایشان را با ویولن فرا گرفتم. از سال ۱۳۸۲ در ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی تا پایان همکاری ایشان با ارکستر ملی، نوازندگی کردم. از سال ۱۳۸۳ به عنوان تکنواز در کنار سیمین غانم ویولن زدم که این همکاری همچنان ادامه دارد. به توصیه همسرم از سال ۱۳۸۵ ساز قیچک آلتو را تهیه کردم و در گروه «چنگ» به سرپرستی رامین صفایی مشغول به نوازندگی شدم. از طریق یکی از همکارانم در سال ۱۳۸۵ برای نوازندگی در گروه «بانوان شیدا» نزد استاد محمدرضا لطفی آزمون دادم و ایشان من را پذیرفتند و تا پایان فعالیت این گروه به عنوان نوازنده قیچک در کنار استاد لطفی ساز زدم و بسیار آموختم.

از چه زمانی و در تولید چه آثاری با گروه «آن» همکاری کردید؟

از ابتدای تشکیل گروه «آن» که سال ۱۳۹۶ بود و در واقع از نوازندگان برجسته گروه‌های سه‌گانه شیدا تشکیل شده به دعوت دوستانم مشغول به همکاری شدم. در دو اجرا در فرهنگسرای نیاوران یکی به آهنگسازی سپیده مشکی و دیگری به آهنگسازی آریا محافظ شرکت داشتم. همچنین در آلبوم «با فراغت چند سازم» به آهنگسازی سپیده مشکی که سال ۱۳۹۷ منتشر شده قیچک زدم. آلبوم دیگری هم به آهنگسازی آریا‌ محافظ در مایه ابوعطا در دست انتشار است که در ضبط آن حضور داشتم.

ویژگی فعالیت با گروه «آن» نسبت به دیگر گروه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشتید، چیست؟

گروه «آن» از نوازندگان درجه یک در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شده که با همان شیوه گروه «شیدا» کار می‌کنند و همان دقت و وسواسی که استاد لطفی داشتند را در تمرینات به خرج می‌دهند و در حفظ اصالت و ظرافت‌های موسیقی‌ ایرانی بسیار تلاش می‌کنند. گروه «آن» برای من بوی گروه شیدا را می‌دهد و بسیار دلنشین و دلچسب است.

چه آثاری در دست تولید و انتشار دارید؟

در حال حاضر در کنار تدریسم مشغول تدوین متد آموزش قیچک آلتو هستم که امیدوارم جلد اول آن تا پایان امسال همراه با فایل صوتی منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار