مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبرداد:

برگزاری میز خدمت توسط اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در هفته جاری

تبریز( پانا )- علیرضا صیادی در جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های استان در برنامه‌های کشوری، از برگزاری میز خدمت توسط اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و نوسازی مدارس استان در هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری میز خدمت توسط اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در هفته جاری

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دستگاه گفت: در برنامه کشوری قرآن، عترت و نماز میزبان قاریان و حافظان قرآن بودیم که تعدادی زیادی از دانش‌آموزان از سرتاسر کشور در این مسابقه حضور داشتند و آموزش و پرورش استان در رابطه با این موضوع بسیار خوش درخشید.

وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در جهت اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان با طرح تعمیق یادگیری در تابستان انجام گرفت و فرآیند یاد دهی و یادگیری در این طرح بسیار خوب است، در موضوع اوقات فراغت و برنامه راهیان نور تعداد ۱۰ هزار نفر را داریم که افزون بر این طرح یاوران ولایت با تعداد ۸۰۰ دانش آموز برگزار می‌شود.

علیرضا صیادی با شرح گزارشی از برگزاری میز خدمت دستگاه تعلیم و تعلم در استان خاطرنشان کرد: اجرای دیدارهای عمومی در سه ماهه اخیر قابل توجه بود و همکاران ما در آموزش و پرورش توفیق داشتند با این امر شاهد ابراز خوشحالی و خرسندی مردم باشند و هفته جاری نیز میز خدمت توسط آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس استان برگزار خواهد شد. هر سه شنبه شاهد برگزاری میز خدمت هستیم و امروز نیز توانستیم بالای تعداد ۱۰۰ نفر را پذیرش کنیم و همچنین برنامه هایی از قبیل بازدید از مناطق مختلف و دیدار با خانواده معظم شهدا را داشتیم.

وی افزود: از اساسی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش برای بازگشایی کمبود نیروی انسانی است؛ که در آغاز، به تعداد ۱۱ هزار نفر نیرو نیاز داشتیم که هم‌اکنون این تعداد به ۷ هزار نفر رسیده است. بخشی از این نیاز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸، نهضت و طرح ایثارگران تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از آن به فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اختصاص دارد. مابقی نیروی انسانی مورد نیاز نیز از طریق خرید خدمات و اضافه کار شاغلین مشغول به خدمت تامین می شود تا در اول مهر در هیچ مدرسه و کلاسی شاهد کمبود معلم نباشیم‌‌.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: از اول شهریور نیز تیم های بازدید برای بازگشایی مدارس به بازدید می‌پردازند و مهم‌ترین تهدیدها برای بازگشایی را شناسایی کرده و با کمک همکاران و دستگاه‌های دیگر برای رفع آن اقدام خواهند کرد تا شاهد حضور گرم دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار