استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها نباید محل تولید مدر‌ک باشند

تبریز( پانا )- عابدین خرم در آئین تجلیل از دانش‌آموزان رتبه برتر کنکور سراسری در استان با اشاره به جایگاه علم و دانش در حیات انسان‌ها و جایگاه عالمان ایرانی در این زمینه، دانشگاه‌ها را محلی برای استفاده از علوم گوناگون عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه‌ها نباید محل تولید مدر‌ک باشند

استاندار آذربایجان شرقی در آئین تجلیل از دانش‌آموزان رتبه برتر کنکور سراسری در استان با اشاره به حضور دانش‌آموزان رتبه برتر کنکور سراسری گفت: امروز در جمع دانش آموزان خردمندی هستیم که آینده سازان ملت و مملکت هستند چراکه همواره در مکتب ما علم جایگاه ویژه ای داشته است و ما افتخار می کنیم که بزرگان ما جایگاه‌های علمی دنیا را کسب کرده‌اند، همچون خواجه نصیرالدین طوسی و ابوعلی سینا که جامعه بشری در سرتاسر دنیا مدیون آنها هستند.

وی افزود: هر جامعه ای که بخواهد از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد باید بر استعداد و شور و هیجان نیروی جوان خود توجه ویژه‌ای کند چراکه خداوند به تمام بندگان خود استعدادهای منحصر به فردی داده است و این استعداد می‌تواند او را به عرصه‌های دست نیافتنی از علم و دانش برساند.

عابدین خرم خاطرنشان کرد: امروزه شکر می کنیم جوانان ما جا پای بزرگان خود می گذارند و در قله‌های پیشرفت با وجود بسیاری از مشکلات باز هم عقب نکشیده اند. بخشی از نخبگان متاسفانه پا به مهاجرت می گذارند ودلایل زیادی در این کار دخیل هستند که اصلی‌ترین دلیل آن این است که به داشته هایمان و استعدادهایی که داریم نمی توانیم توجه کرده و از آنها بدرستی استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه محلی است که برای کشور تولید ثروت می‌کند بصورتی که بهترین دانشجوها و بهترین اساتید علمی گاها از سرزمین ما هستند که رد عرصه های متفاوت خوش درخشیده‌اند. اشکال دانشگاه‌های ما این است که ماشین تولید مدرک هستند ولی منزلت اجتماعی به مدرک نیست بلکه مدرک یکی از حوزه های پژوهش و علم است.

این مقام مسئول ادامه داد: با تولید مدر‌ک مشکلی حل نمی‌شود؛ چون غلم زمانی قدرت می آورد که در خدمت بشریت باشد و مستحضر هستید که بالاترین حاکمیت‌ها در دنیا دست کسانی است که از آن بصورت بسیار خطرناک استفاده می‌کنند و این موضوع در حوزه علم موجب تهدید بشریت می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: در مکتب اسلام استفاده از علم بدین شکل نیست و معنای اصلی علم در این مکتب در پاکی و حیات طیبه و طاهره است، اگر امروز در جمع دانش‌آموزان فرهیخته و برگزیده هستیم مسلما افرادی بوده‌اند که در این موفقیت ایفای نقش کرده‌اند که در این راستا ۳ قشر در موفقیت دانش آموزان نقش داشتند یکی اساتید و معلمینی که برای آنها تلاش کردند، دوم پدر و مادران زحمت کشی که برای موفقیت فرزندان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و سوم خود دانش آموزان که استرس و بی خوابی کشیده‌اند و برای موفقیت و جایگاه کنونی خود تلاش کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار