باقرزاده در نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی و تربیتی:

کار تربیتی در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد

۲۰ درصد آموزش‌ها باید بیرون از مدرسه انجام شود؛ بنابراین لازم است کانون‌های فرهنگی و تربیتی آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج کار تربیتی ‌در یک فرآیند طولانی مدت و عمیق نتیجه می‌دهد گفت ایجاد تنوع در موقعیت‌های آموزشی و تربیتی را دنبال خواهیم کرد که یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کار تربیتی در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد

اصغر باقرزاده در نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی و تربیتی که در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱۰ کانون فرهنگی و تربیتی به پیشنهاد استان‌ها انتخاب شدند و امروز میزبان مدیران آنان هستیم.

وی افزود: به گفته آقای قرائتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، ما به طرح تحول نیاز نداریم، بلکه به مرد تحول نیاز داریم؛ لذا نقطه تحول نیروی انسانی است که باید تغییری به وجود بیاید لذا ما سیاست‌ها را از خود شروع کردیم.

باقرزاده ادامه داد: رویکردمان تمرکززدایی در برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا است که آن را در پیش گرفتیم. برنامه‌ها از مقطعی به سمت فرآیندی خواهد رفت تا عمیق‌تر و طولانی‌تر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کار تربیتی در فرآیند طولانی‌مدت و عمیق نتیجه می‌دهد و ما موضوع ایجاد تنوع در موقعیت‌های آموزشی و تربیتی را دنبال خواهیم کرد که یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین است.

وی گفت: براساس این موضوع باید ۲۰ درصد آموزش‌ها، بیرون از مدرسه انجام شود لذا لازم است کانون‌ها آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشند.

باقرزاده افزود: مزیت رقابتی کانون‌ها این است که برنامه‌ها غیردرسی، شخصی و فردی هستند به همین دلیل دانش‌آموزان به کلاس‌های کانون علاقه‌مند هستند.

معاون وزیر با قدردانی از فعالیت‌های خودجوش همکارانی همچون «نورالدین کرمی» مدیر کانون تربیتی خرم‌آباد، بر جلب مشارکت‌های مردمی و نهادهای دیگر برای به ثمر نشستن فعالیت‌ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار