معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛

جزئیات ‌اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ابعاد مختلف سی‌و‌ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش‌ با شعار «آموزش و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات ‌اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور

قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری سی و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش گفت: ۵ کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون‌های «الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی با تأکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین»، «ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب های فضای مجازی» و «مردمی سازی آموزش و پرورش، تأمین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان» برای این اجلاس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این اجلاس در سال اول حکمرانی دولت مردمی باید به جهت هماهنگی برگزار می‌شد، افزورد: اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با حضور ۷۳۱ مدیر آموزش و پرورش، ۳۲ مدیرکل آموزش پرورش، ۳۱ مدیرکل نوسازی، ۳۱ رؤسای دانشگاه و ۳۱ مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش با شعار «آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی» برگزار می‌شود.

احمدی لاشکی با تاکید بر ضرورت همراهی سایر دستگاه‌ها برای حل و فصل مسائل آموزش و پرورش، گفت: در بند «د» فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همکاری سایر نهادها برای تحقق اهداف آموزش و پرورش اشاره شده است.

این مدیر فرهنگی با اشاره به خسارات و آسیب‌های کرونا به بدنه آموزش و پرورش، تاکید کرد: بررسی آسیب‌های ناشی از دوره شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم آسیب‌های آن در اجلاس دنبال می‌شود چرا که نتوانستیم نصیب برابر آموزشی را به دلیل کرونا دنبال کنیم.

احمدی لاشکی اظهار داشت: یکی از اهداف اجلاس، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارگزاران نهاد تعلیم و تربیت است؛ مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند برخی محتواها زاید است و علم نافع باید به دانش‌آموزان تدریس شود. کتب درسی معمولا یک سال زودتر برای چاپ آماده می‌شوند. این سیاست برای سال تحصیلی آینده مدنظر قرار گرفته است و اقداماتی در حال انجام است. 1020 عنوان کتاب درسی داریم و این فرمایش مقام معظم رهبری محور عملکرد سازمان پژوهش قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه بحث اجرایی شدن رتبه بندی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش دنبال می‌شود، اظهار کرد: باید سامانه اختصاصی را حوزه فناوری آماده می‌کرد که سامانه بارگذاری شده و در مرحله تست قرار دارد و ارزیابان در حال آموزش هستند. نگاه ما این است که چگونه یک وحدت رویه در اجرای رتبه‌بندی معلمان داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: سابقه کاری مدیران آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، ۲۴ سال است که در حال بررسی هستیم که برای سال بعد این عدد چه میزان باشد. از بین مدیران آموزش و پرورش، ۳۹ نفر خانم و مابقی آقا هستند. از نظر مدرک تحصیلی نیز ۵ درصد دارای مدرک دکتری، ۱۰ درصد دارای مدرک لیسانس و حدود ۸۵ درصد دارای مدرک کارشناس ارشد هستند.

وی در خصوص مهمانان اجلاس عنوان کرد: در اجلاس بیشترین مهمانان از استان فارس دارای ۶۴ نفر، خراسان رضوی ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی و خوزستان ۴۶ نفر و اصفهان ۴۵ نفر حضور دارند و کمترین مهمانان استان‌های البرز و قم با ۱۲ نفر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که «سالانه کنگره‌ها و اجلاس متعددی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و هر یک دستاوردهای بسیاری دارند که متاسفانه به‌ندرت شاهد توجه به این دستاوردها هستیم، آیا دستاوردهای این اجلاس ضمانت اجرایی خواهد داشت» اظهار داشت: من هم با شما موافقم؛ متاسفانه عدم ثبات مدیریتی در بدنه آموزش و پرورش این معضل را پدید آورده است. به این معنا که یک مدیر کلید اجرای برنامه‌ای را می‌زند اما متاسفانه سال بعد، خود او حضور ندارد تا از برنامه‌اش دفاع کند یا در مقابل آن پاسخگو باشد. در عین حال امیدوارم ثبات مدیریتی در حکمرانی دولت مردمی این مشکل را مرتفع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار