یک دانش‌آموز خبرنگار پانا:

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند

بیرجند (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار پانا در بیرجند گفت خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند

مهدیه رخ پور دانش‌آموز خبرنگار خبرگزاری پانا از شهرستان بیرجند در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «از پایه ششم از طریق مربی پرورشی مدرسه ام به سازمان دانش‌آموزی معرفی شدم و در کلاس‌های خبرنگاری شرکت کردم.»

وی افزود: «اوایل علاقه چندانی نداشتم اما وقتی فعالیت هایم را در این عرصه شروع کردم علاقه ام خیلی زیاد شد و به تهیه خبرهای متنوع در شهرستان پرداختم.»

رخ پور در ادامه گفت: «فعالیت در خبرگزاری پانا باعث افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در من شد و از مشکلات مردم آگاه شدم همچنین برای برطرف کردن مشکلات آنها تلاش کردم و گام برداشتم.»

وی گفت: «به طور کلی کار خبرنگاری و کار رسانه ای در برگیرنده چندین وظیفه مهم است که اگر دست اندرکاران رسانه ها از پس انجام این وظایف به خوبی بربیایند، خود به خود در مسیر خدمت به کشور قرار گرفته اند. به عنوان مثال از نظر بنده رسانه ها مانند مدرسه و دانشگاه وظیفه آموزش های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را در جامعه برعهده دارند. رسانه ها همچنین باید پل ارتباطی مردم و مسئولین بوده و نماینده افکار عمومی باشند. از دیگر ضرورت‌های کار رسانه ای پرهیز از منفی نگری است، زیرا اگر یک رسانه روحیه منفی نگری داشته باشد، همین روحیه را بین مخاطبین خود رواج می دهد و این بسیار خطرناک و مخرب است.»

این دانش آموز خبرنگار در ادامه گفت: «به پیروی از همین وظایف برای رسانه ها، خبرنگاران نیز وظایف مشابهی دارند. یعنی اگر یک رسانه مانند مدرسه و دانشگاه است، یک خبرنگار باید مانند معلم باشد. خبرنگار باید مشکلات جامعه را عمیقاً مورد بررسی و دقت نظر قرار دهد و در عین حال باید از منفی‌گرایی و عیب جویی پرهیز کند و در کار خود صرفاً به انتقادگری نپردازد. بلکه خبرنگار باید گاهی اوقات هم به ایجاد امید و نشاط در اجتماع بپردازد. خبرنگاران همچنین باید برای حل مشکلات جامعه راهکارهای مناسب عملی ارائه دهند و به یک تعبیر کلی تر خبرنگاران باید مانند نبض نظام باشند.»

وی ادامه داد: «در نتیجه یک رسانه متعهد و یک خبرنگار ارزشی با تخصص، تعهد و شجاعت خود در مواقع ضرورت به مشکلات موجود درجامعه می تازد و جامعه را برای مقابله با آن معضل بسیج می کند و در مواقع دیگری که جامعه دچار التهاب و ناامنی های روانی شده است، به امیدبخشی و آرام سازی اجتماعی می پردازد.»

رخ پور در خصوص رمز موفقیتش دراین عرصه گفت: «اگر توانسته باشم به موفقیتی در کار خبری دست یابم، رمز آن را در تحقق سه شرط در وجود خود می دانم: 1- انگیزه و علاقه ، 2-آموزش 3- تجربه.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار