رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور اعلام کرد؛

نوبت‌گیری یک میلیون و 200 هزار نوآموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور گفت تاکنون ازمجموع یک میلیون و 400 هزار نفر که برای سنجش بدو ورود به دبستان پیش‌بینی شده است، حدود یک میلیون و 200 هزار نوآموز نوبت‌گیری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌گیری یک میلیون و 200 هزار نوآموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی اظهار داشت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با یک هزار و 200 پایگاه مقدماتی، 800 پایگاه تخصصی و 427 پایگاه سیار کار خود را از 20 خردادماه سال جاری شروع کرده است.

وی افزود: تا کنون از مجموع یک میلیون و 400 هزار نفری که پیش‌بینی شده است، حدود یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز نوبت‌دهی شده و حدود 750 هزار نفر از آنها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

طریفی حسینی از خانواده‌هایی که هنوز برای ثبت‌نام و سنجش فرزندان در بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده‌اند درخواست کرد با مراجعه به مدارس و نوبت‌گیری برای سنجش، اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت تشخصیص به موقع مشکلات نوآموزان در سنین پایین و مداخله به هنگام در سنین طلایی رشد آنها و با توجه به تعمیم برنامه سنجش به پیش دبستانی 1 و 2 از خانواده‌هایی که دارای فرزندانی در مقطع پیش دبستانی هستند نیز درخواست کرد با مراجعه به مرکز پیش دبستانی محل ثبت‌نام فرزندشان نسبت به نوبت ‌یری برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموز پیش دبستانی خود اقدام کنند تا پس از فرآیند ارزیابی، ضمن دستیابی به تصویر دقیقی از ویژگی‌های رشدی و تحولی و سطح آمادگی تحصیلی فرزند خود، برای ورود آنها به مدرسه برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار