سرپرست اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی خبر داد

ساماندهی ۶۸ اردوگاه در طرح تحولی اردوگاه‌های دانش‌آموزی

تهران (پانا) - سرپرست اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی از اجرای طرح تحولی اردوگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و تعطیلی یا ادغام اردوگاه‌ها در قالب طرح ساماندهی را رد کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی ۶۸ اردوگاه در طرح تحولی اردوگاه‌های دانش‌آموزی

به گزارش ایسنا، عباس مهاجر با اشاره به برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای ساماندهی اردوگاه‌های دانش‌آموزی اظهار داشت: در همین زمینه اجرای طرح تحولی اردوگاه‌ها را مدنظر داریم و در فاز اول ۶۸ اردوگاه را برای این منظور انتخاب کردیم.

وی افزود: در هفته پایانی مردادماه میزبان مدیران این ۶۸ اردوگاه هستیم و قصد داریم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه اردو تجربیاتی دارند و همینطور بخش خصوصی استفاده کنیم. بنابراین ظرفیت‌ها را کنار همدیگر قرار می‌دهیم و طرح تحولی اردوگاه‌ها را اجرا می‌کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از این ۶۸ اردوگاه، چهار اردوگاه کشوری و ۶۴ اردوگاه استانی هستند گفت: طراحی المان‌های گردشگریِ کوتاه مدت، المان‌های بازی و المان‌های هنری به طور جدی مدنظر است تا وقتی دانش‌آموزان وارد فضای اردوگاه می‌شوند بتوانند متناسب با ذائقه و علاقه خودشان یکی از فعالیت‌ها را انتخاب و از آن ظرفیت استفاده کنند.

مهاجر ادامه داد: از جمله محورهای پنج‌گانه طرح تحولی اردوگاه‌ها می‌توان به هوشمندسازی، منابع انسانی و تجهیزات اشاره کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی و ادغام برخی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در قالب طرح ساماندهی در دستورکار قرار می‌گیرد؟ گفت: خیر، بنایی بر ادغام و تعطیلی اردوگاه‌ها نداریم. طرح تحولی بر استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها برای فعال کردن اردوهای دانش‌آموزی تاکید دارد؛ چراکه در زمینه استفاده از ظرفیت‌های اردوگاهی، غفلت شده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: علاوه بر این، در زمینه نگه‌داشت اردوگاه‌ها نیز فعال شده‌ایم و معتقدیم باید بتوانیم اردوگاه‌ها را تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار