مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

کشاورزی ما باید به سمت دانش‌بنیان حرکت کند

اولین وظیفه ما بالا بردن بهره‌وری است

نیشابور (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ابتکار، نوآوری، خلاقیت، دانش، علم، تولید دانش‌بنیان و بالا بردن بهره‌وری در شرایط اقلیمی جدید را ضروری و لازم دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزی ما باید به سمت دانش‌بنیان حرکت کند

محمدعلی فرهمندراد با گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از زحمات قشر پرتلاش خبرنگاران، گفت: پس از مردمی‌سازی یارانه ها بر چند وظیفه اصلی در حوزه جهاد کشاورزی که جزء اهداف مهم این سازمان بوده است، تمرکز کرده ایم که در این راستا باید در حوزه کالاهای اساسی همانند گندم، جو، دانه های روغنی، پنبه، چغندر قند و ذرت به حداقل وابستگی برسیم.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل خشکسالی در شهرستان نیشابور دو هزار و 100 تن گندم خریداری شده است که این اتفاق در سال جاری به 20 هزار و 500 تن رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور اضافه کرد: در کشت پنبه به سمت مکانیزه شدن حرکت کرده ایم و پیش بینی افزایش 10 درصدی عملکرد با اصلاح مدیریت تولید در واحد سطح را داریم.

این مقام مسئول افزود: در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان، اعتباراتی برای آب در نظر گرفته شده که مقرر شده است در مدت سه سال این اعتبار 84 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های انتقال آب، لایروبی قنوات، ساخت استخر و آبیاری تحت فشار دریافت و اجرا شود.

همچنین مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان برای اجرای خشکسالی توسط دولت مصوب شده است.

فرهمندراد به موضوع دام و طیور پرداخت و خاطرنشان کرد: در نیشابور مبلغ 55 میلیارد تومان تسهیلات برای مرغداران و دامداران تخصیص داده شده است تا بتوانند تولید را افزایش دهند.

وی بیان کرد: از ماه آینده تمام نهاده‌های دامی و کشاورزی ما باید از ارز غیردولتی استفاده کنند که پنج برابر ارز دولتی است. در مجموع نسبت افزایش نهاده‌های تولید از افزایش فرآورده‌های دام و طیور بیشتر است و باید برای سوددهی بیشتر، بهره‌وری افزایش پیدا کند.

فرهمندراد تاکید کرد: در آینده نزدیک کشاورزی ما باید به سمت دانش بنیان حرکت کند و اولین وظیفه ما بالا بردن ضریب نفوذ دانش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار