عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مجلس قبول دارد که بودجه نوسازی مدارس کافی نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به تخصیص بودجه برای نوسازی مدارس کشور شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس قبول دارد که بودجه نوسازی مدارس کافی نیست

حسین امامی‌راد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا، درباره ضرورت بازسازی مدارس فرسوده در کشور گفت: «سهمی که مجموعه بزرگ آموزش و پرورش از بودجه سالیانه دارد محدود است و با این وجود باید همین سهم مدیریت شود. »

وی خاطر‌نشان کرد: «‌مدارس فرسوده به دو دسته تقسیم می‌شوند ابتدا مدارس فرسوده‌ای که دیگر امکان تحصیل دانش‌آموز در آن‌ها وجود ندارد و دسته دوم مدارس کانکسی هستند که البته اخیرا در بحث مدارس کانکسی اقداماتی انجام شده است. آموزش و پرورش بودجه‌ای که برای نوسازی مدارس می‌گیرد باید در این دو بخش تقسیم کند. »

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «آموزش و پرورش در نظر دارد ابتدا به نوسازی مدارسی بپردازد که تحصیل دانش‌آموزان در آن‌ها خطر‌آفرین است.»

وی معتقد است، «در مرحله بعد توجه به مدارس کانکسی مدنظر است زیرا تحصیل در این کانکس‌ها برای دانش‌آموزان خطراتی به‌دنبال دارد. درست است که مدارس کانکسی آسیبی به اندازه مدارس فرسوده ندارند اما وجود این مدارس آسیب‌زا است. »

امامی‌راد خاطر‌نشان کرد: « قبول داریم که بودجه مصوب برای نوسازی مدارس کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و باید در کنار آن از ظرفیت‌های دیگر مثل خیرین مدرسه‌ساز در استان‌ها استفاده شود. البته خیرین مدرسه‌ساز همواره پای کار هستند. خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمندی هستند که می‌توانند حجم زیادی از مدارس فرسوده ما را از بین ببرند و جای آن مدارس جدید بسازند. »

وی افزود: «چندی قبل کمسیون عمران نیز مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس تصویب کرد و امیدواریم این مبلغ در مسیر نوسازی مدارس راهگشا باشد. این اعتبار ویژه از محل اعتبارات مناطق محروم برای تکمیل و نوسازی و تجهیز مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است. »

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: «امسال ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل مدارس تخریبی و نوسازی مدارس در مناطق محروم اختصاص یافت که با این اعتبار بیشتر مدارس نیمه تمام تکمیل خواهد شد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار