کلینیک خانواده در محله‌های قم راه‌اندازی می‌شود

قم(پانا)- سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم از تلاش برای راه‌اندازی کلینیک خانواده در سطح محله‌های شهر قم خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کلینیک خانواده در محله‌های قم راه‌اندازی می‌شود

زینب عبداللهی، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مسائل حوزه بانوان در سطح استان را احصا کرده و با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها 7 مسئله شناسایی شده که براساس آن 7 کارگروه را تشکیل دادیم، عنوان کرد: بحث جمعیت یکی از مسائل بانوان است که با وجود 11 تشکل مردمی فعال در حوزه جمعیت در قم، خوشبختانه ظرفیت مطلوبی فراهم شده است.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم ادامه داد: از این ظرفیت استفاده کرده و نقشه راهبردی مسائل جمعیتی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است را در دستور کار ویژه قرارداده‌ایم.
وی از تشکیل ستاد جمعیت در سطح استان به ریاست استاندار قم یاد کرد و گفت: ستاد جمعیت متشکل از 25 دستگاه است که هر کدام از آن‌ها متناسب با قانون جوانی جمعیت وظیفه‌های متعددی دارند.
عبداللهی با بیان اینکه همایش ملی جمعیت با حضور هزار و 200 نفر از کنشگران فعال در این عرصه را برگزار کردیم، مطرح کرد: در ایام پیش از آغاز ماه محرم نیز دوره آموزشی تخصصی جمعیت ویژه مبلغین را برگزار کردیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما گفتمان‌سازی در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: بحث کسب و کار پایدار برای بانوان از دیگر مسائل مهم قم است که به صورت پراکنده بانوان فعالی در قم هستند که گام‌هایی را در عرصه تولید برداشته‌اند.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم افزود: برنامه‌های مناسب به منظور ساماندهی ظرفیت‌ها و تدوین چشم انداز آینده برای این فعالین اقتصادی نیز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه کارگروه تحکیم بنیان خانواده را با استفاده از تشکل‌های مردمی راه اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی کلینیک خانواده در سطح محلات قم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار