عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

بی‌نتیجه بودن چهار طرح برای کنترل و مهار سیلاب‌ها

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت از برنامه دوم و برنامه سوم تاکنون سه طرح مصوب درباره کنترل و مهار آب‌ها و سیلاب‌های تهران و یک توافق نامه وجود دارد که بین شهرداری و سازمان آب امضا شده و قرار بوده اجرایی شود اما نتیجه این چهار برنامه، سیلابی است که در تهران جاری شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بی‌نتیجه بودن چهار طرح برای کنترل و مهار سیلاب‌ها

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در جریان بررسی طرح « الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه طرح جامع زیباسازی شهر تهران» گفت: در اینکه طراحان و کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با انگیزه بهتر و کیفی‌تر شدن مسائل این طرح را دادند تردید ندارم اما اولین حرف من این است که در حال حاضر کار شهرداری را راحت می‌کنیم و مرتب طرح می‌دهیم و شهرداری باید لایحه بیاورد.

او ادامه داد: در حوزه زیباسازی مشکل داریم و حتما سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران این مشکل را بهتر از ما می‌توانند درک کنند و آن‌ها باید حل مشکلات را به طرح و لایحه تبدیل کنند.

امانی گفت: زمان ماده 47 برنامه پنج ساله دوم تمام شد و حالا برنامه پنج‌ساله سوم را داریم. ماده‌ای تحت عنوان ماده 43 در برنامه پنج‌ساله وجود دارد که 12 بند در حوزه زیباسازی دارد و نمی‌توانیم طرح را بدون توجه به ماده 43 تصویب کنیم. غیر از 12 بندی که در ماده 43 برنامه سوم آمده، در پیوست این برنامه، در حوزه سامان‌دهی و ارتقای هویت سیما و منظر شهری چهار سیاست آمده و 19 اقدام اجرایی پیش بینی کرده و تمام مطالبی که دوستان در طرح‌شان آوردند همگی در این 19 بند آمده؛ یعنی 12 بند در ماده 43 داریم و 19 بند در راهبرد سوم حوزه مدیریت شهری در حوزه زیباسازی. اما دوباره طرح می‌آوریم بدون ارتباط با برنامه پنج ساله سوم؛ نکته اینجاست در آستانه ارائه سیاست‌ها و راهبرد برنامه چهارم هم هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز در کمیسیون بودجه بحث داشتیم که سیاست‌ها و اصول کلی برنامه چهارم را به صحن بیاورند چون وزارت کشور ابلاغ کرده شهرداری نباید برنامه را پنج ساله بنویسد و باید چهار ساله بنویسد. اگر نقصی دارد در برنامه اصلاح کنیم اما هنوز سند برنامه سوم در دست‌ما است و همه چیزهایی که در این طرح پیش بیینی شده اینجا آمده است.

او تاکید کرد: از برنامه دوم و برنامه سوم تاکنون سه طرح مصوب درباره کنترل و مهار آب‌ها و سیلاب‌های تهران و یک توافق نامه داریم که بین شهرداری و سازمان آب امضا شده و قرار بوده اجرایی شود اما نتیجه این چهار برنامهT سیلابی که در تهران جاری شد، بود! اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه ششم توسعه کشور را رسما اعلام کرد. شهرداری بگوید چه تعداد از برنامه‌های پنج‌ساله را اجرایی کرده است. طرح هایی که تصویب و ابلاغ می‌شود بعدا رها می‌شود و در بسیاری از این طرح ها نیازهای شهر دیده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار