قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

بستر مناسبی برای درآمدزایی سازمان دانش‌آموزی فراهم است

زنجان (پانا) - قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت در صورتی که برخی امور آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی محول شود، در کنار کاهش دغدغه‌های مدیریتی اداره‌کل آموزش و پرورش ، منابع درآمدی مناسبی برای سازمان دانش‌آموزی استان تدارک می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بستر مناسبی برای درآمدزایی سازمان دانش‌آموزی فراهم است

حسین عبادتی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان زنجان اظهار کرد: واگذاری برخی ظرفیت‌ها از جمله لباس فرم، سرویس مدارس، بوفه و...‌ به سازمان دانش‌آموزی، هم باری از دوش آموزش و پرورش برداشته و هم منبع درآمد مناسبی برای سازمان می‌شود؛ ضمن اینکه انجام چنین کارهایی توسط سازمان در گذشته نیز سابقه دارد.

وی با بیان اینکه از تجارب سایر استان‌ها در این زمینه می‌توان استفاده کرد، افزود: سامانه‌های مورد استفاده در استان‌های دیگر را می‌توان بومی‌سازی کرد و برای پیشبرد امور از آنها بهره‌مند شد.

عبادتی در ادامه با اشاره به اردوی ملی دانش‌آموزان که نیمه دوم مردادماه در اردبیل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تعدادی از استان‌ها از طریق زنجان به اردبیل اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان حمایت لازم نسبت به اسکان و ایاب و ذهاب را داشته باشد ضمن اینکه سازمان نیز در حد توان خود در این زمینه کمک می‌کند.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: نشست مسئولان سازمان دانش‌آموزی استان‌ها شهریور سال جاری به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود که باید تمهیدات لازم برای برگزاری این نشست اتخاذ شود.

وی با اشاره به اختتامیه مجلس دانش‌آموزی که هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: دانش‌آموزانی که دارای تربیت تشکیلاتی بوده و از درون مجامع، انتخاب و به مجلس دانش‌آموزی راه پیدا می‌کنند خیلی موفق‌تر و توانمندتر بوده و ظهور و بروز آنها در مجلس نیز حرفه‌ای‌تر می‌شود.

عبادتی خاطرنشان کرد: برخی کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، قابلیت واگذاری ندارند و برخی دیگر به اقتضای شرایط آنچنان که باید فعال نیستند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود مدیریت برخی کانون‌ها با سازمان دانش‌آموزی باشد.

وی افزود: با این کار هم برنامه‌های سازمان به کانون‌ها منتقل می‌شود و هم کانون‌ها به نحو احسن و خودگردان مدیریت می‌شوند و ظرفیتی نیز برای آموزش و پروش ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار