احتمال طغیان ۷ رودخانه در اصفهان

اصفهان (پانا) _ –مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:احتمال طغیان رودخانه‌های محمدآباد، حسن آباد و نیک آباد جرقویه، شور دهاقان و قَهنَویه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
احتمال طغیان ۷ رودخانه در اصفهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به ورود سامانه ناپایدار مونسونی از اواخر امروزبه استان اصفهان اظهار داشت: این سامانه تا روز شنبه هفته آینده در سراسر استان فعال است.

وی با بیان اینکه شدت این سامانه و احتمال وقوع بارش‌های ناگهانی، نقطه‌ای و سیلابی در نوار جنوبی و مرکزی استان شامل جرقویه، شهرضا، دهاقان، سمیرم، مبارکه، لنجان، فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد، تیران و کرون و چادگان و مرزهای اصفهان با چهارمحال و بختیاری و فارس بیشتر است، اضافه کرد: همانطور که قبلاً نیز اعلام شد ۲۵۰ تیم امدادی شامل پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس، راهداری، آتش نشانی‌ها، هلال احمر، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی اعلام آماده باش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه نیز مکلف شدند که تا دو روز آینده تمامی مسیل‌ها را لایروبی‌ها، نخاله‌ها را از دهانه پل‌ها تخلیه، مسیر رودخانه‌های فصلی را بازگشایی و سیل بندهای شهری و روستایی اطراق قنوات و جاده‌ها را تقویت کنند، ادامه داد: به مسافران و تیم‌های کوه و دره نوردی توصیه داریم که سفر خود به مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه را به تأخیر بیندازند و شهروندان نیز در صورت عبور از این مناطق به هیچ وجه در مسیر رودخانه‌ها توقف نکنند.

شیشه فروش با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های محمدآباد، حسن آباد و نیک آباد جرقویه، شور دهاقان و قَهنَویه اضافه کرد: عشایر استان اصفهان نیز از امروز تا شنبه دام خود را به چرا نبرند و از نصب چادرهای خود در ارتفاعات، شیب کوه‌ها و حاشیه رودخانه بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار