بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

کلیت آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی است و قابلیت اجرا دارد

بخشی از ایرادات هیات تطبیق اصلاح و بخشی از ایرادات نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت تا بعد از بررسی نهایی در صحن دولت تصویب شود

تهران (پانا) - سخنگو و دبیر هیات دولت درباره آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان گفت هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی ایراداتی را متوجه آیین‌نامه کرده بود که این ایرادات امروز در جلسه دولت مطرح شد؛ بخشی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و وزیر آموزش و پرورش مورد اصلاح قرار گرفت و بخشی از ایرادات نیازمند بحث بیشتری بود و به کمیسیون بازگشت تا مجدداً پس از بحث و بررسی نهایی، در صحن دولت تصویب شود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کلیت آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی است و قابلیت اجرا دارد

علی بهادری جهرمی ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و تسلیت به هموطنان در سیل استان فارس، اظهار کرد: امروز در جلسه دولت قریب به ۲۰ مصوبه به تصویب رسید. وزیر اقتصاد گزارش خوبی از سامانه‌‌ای دادند که آماده شده و در این روزها رونمایی خواهد شد. امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی فراهم می‌کند. سهامداران می‌توانند از سهام خود به عنوان وثیقه استقاده کنند و به سهولت تسهیلات بانکی دریافت کنند. دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را پیش می‌‌برد.

وی در خصوص آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی ایراداتی را متوجه آیین‌نامه کرده بود که این ایرادات امروز در جلسه دولت مطرح شد؛ بخشی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و وزیر آموزش و پرورش مورد اصلاح قرار گرفت و بخشی از ایرادات نیازمند بحث بیشتری بود و به کمیسیون بازگشت تا مجدداً پس از بحث و بررسی نهایی، در صحن دولت تصویب شود.

وی ادامه داد: کلیت آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی است و قابلیت اجرا دارد و ان‌شاالله مسیر رتبه‌بندی با سرعت هرچه بیشتری پیش برود.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح داروهای داخلی، بدون افزایش پرداخت از جیب بیماران و مراجعان درباره داروهای تجویز شده، هیچ‌گونه افزایش قیمتی را شاهد نخواهیم بود. این مصوبه موجب تقویت نظام بیمه‌ای می‌شود و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند. در این راستا وزارت بهداشت پیشنهاد داشت که مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات دولت در زمینه ساخت مسکن نیز بیان کرد: در خصوص نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه این امر نیازمند زمین‌های مناسب است، امروز بنا بر پیشنهاد وزارت راه دو شهر جدید به عنوان گلمان و تابناک به ترتیب در استان آذربایجان غربی و استان فارس به تصویب هیات دولت رسید تا ایجاد شود تا ظرفیت ساخت مسکن را بیشتر از گذشته و با سرعت بیشتری داشته باشیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: با توجه به تکلیفی که در قانون بودجه درباره برخی از بیمه‌شدگان بدون کارفرما در برخی مشاغل قانونی وجود داشت، دولت امروز آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا سه دهک‌ درآمدی پایین‌تر از پرداخت حق بیمه در آن کارگاه‌های خاصی که مطابق قانون شامل معافیت شدند، معاف باشند و حق بیمه آن‌ها را دولت به عنوان جایگزین آنان پرداخت کند و تفصیل این آیین‌نامه هم منتشر می‌شود.

بهادری جهرمی افزود: برای تقویت نقش پژوهش در حل مسائل و مشکلات کشور، تقویت ارتباط حوزه‌های صنعت و معدن و سایر حوزه‌های پیشران اقتصادی با دانشگاه و موثرتر کردن و کاربردی‌تر کردن پژوهش‌ها امروز آیین‌نامه‌ای در دولت تصویب شد که مطابق آن، صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شد که ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت را تجمیع کند و حامی هدایت پژوهش کشور به سمت حل مشکلات باشد.

وی یادآور شد: در جهت تقویت منابع مالی کشور و مولدسازی منابع موجود به طور خاص در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، امروز آیین‌نامه اجرایی فروش اموال منقول و غیرمنقول وزارت جهاد کشاورزی به تصویب رسید تا گام موثری در راستای مولدسازی منابع این وزارتخانه اتفاق بیافتد.

تعیین فهرست شهرهای آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه

بهادری جهرمی با اشاره به تاکید دولت بر حمایت از بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، گفت: خبر خوش امروز تصویب اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بود که ۵ هزار میلیارد تومان منابع برای حمایت از بیماران مبتلا به اینگونه بیماری‌ها پیش‌بینی شد و امروز عملاً مسیر اجرای این حکم قانونی فراهم شد تا گام موثری در جهت حمایت از این بیماران برداشته شود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: تعیین فهرست شهرهای آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه بود که به پیشنهاد سازمان محیط زیست به تصویب رسید و این شهرهای آلوده شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، قم و اراک می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار