معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد:

مسابقه یک فرایند است، یک کار نیست

مشهد (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه6 مشهد عنوان کرد مسابقه یک فرایند است، یک کار نیست. نقطه شروع بسیاری از دانش‌آموزان، شرکت در مسابقات است و جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های هنری متعدد باعث افتخار است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه یک فرایند است، یک کار نیست

مهدی خلیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 6 مشهد در آیین اختتامیه چهلمین جشنواره فردا گفت: تشکر می کنم از همه دانش آموزانم که وارد دنیای دوست داشتنی هنر شدید و برایتان آرزوی موفقیت و خوشبختی می کنم. همین‌که شما پا به عرصه هنر گذاشتید، قسمت بزرگی از خوشبختی است. من بارها گفتم هرجا دانش آموزی را می بینم از او سوال می کنم اگر حداقل در یک رشته هنری فعال نباشد افسوس می خورم و برای خودم متأسف می شوم؛ زیرا این توان را نداشتم که بحث هنر را برای همه دانش آموزان فراگیر کنم. از تمامی همکارانم، مدیران مدارس، معاونین پرورشی و معلمین عزیزی که در کلاس ها لحظه به لحظه مشوق شما دانش آموزان هستند، کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه مسابقه یک فرایند است، یک کار نیست، ادامه داد: قبل از آنکه بخواهم به آمار شرکت کنندگان اشاره کنم، باید بگویم بسیاری از دانش آموزانی را دیده ام که مسابقات نقطه شروع حرکتشان است. جذب دانش آموزان به فعالیت های هنری متعدد باعث افتخار ماست.

خلیلی تصریح کرد: در مرحله آموزشگاهی از بین 72 هزار دانش آموز که در ناحیه مشغول تحصیل هستند، 34 هزار نفر از آنها در مسابقات فرهنگی هنری مرحله آموزشگاهی شرکت کرده اند که رقم بسیار بزرگی است و می تواند منشأ افتخاری عظیم باشد؛ اما من به عنوان یک معلم خواستار شرکت 72 هزار نفر دانش آموز بودم، زیرا معتقدم نسل جدید استعدادهای متعددی دارد. برای مثال گرفتن عکس هایی با موبایل خود که بسیار خوب، با کیفیت و متفاوت با دیگر عکس ها باشد.

وی ادامه داد: در مرحله ناحیه ای 8 هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم. با افتخار خدمت عزیزان حاضر در جمع می گویم که ما در ناحیه 6 بالاترین تعداد رشته برگزار شده در مسابقات فرهنگی هنری را داریم. 92 رشته در مسابقات فرهنگی هنری تعریف شده است، اما در بعضی از ادارات کمتر از 10 شرکت کننده در رشته های هنری وجود دارد، ولی در ناحیه 6 تعداد شرکت‌کنندگان در تمامی رشته های هنری زیاد است و بازخورد خوبی از جانب دانش آموزان دارد. در سطح ناحیه 488 نفر رتبه اول داریم و این تعداد بیانگر تنوع رشته ای بسیار بالا است. در مرحله استانی شاهد 195 برگزیده بوده ایم و حدود 20 درصد با رتبه دوم استانی فاصله داشته ایم. به عبارتی 160 نفر منتخب رتبه دوم استانی داریم که آمار بسیار بزرگی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 6 مشهد عنوان کرد: در مسابقه پرسش مهر با موضوع ایران قوی، 13 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت داشتند که 200 نفر آنها در مرحله ناحیه و 105 نفر برگزیده ناحیه داشتیم. از این تعداد 22 نفر به مرحله استانی و 6 نفر در مرحله کشوری رتبه آوردند.

وی ادامه داد: در مسابقات کتابخوانی 600 نفر شرکت کننده داشتیم که متاسفانه تعداد شرکت کننده بسیار کم است و باید همه دانش آموزان در مسابقات کتابخوانی شرکت داشته باشند؛ زیرا بزرگ ترین کاری که قرار است انجام دهیم این است که نسلی کتابخوان داشته باشیم و انشاالله فرهنگ خود را از طریق کتابخوانی ارتقا می دهیم. از بین این تعداد شرکت کننده، 500 نفر در سطح ناحیه مشارکت داشتند. 62 نفر برگزیده و 20 نفر از آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند. این آماری بود که از مسابقات فرهنگی هنری، پرسش مهر و کتابخوانی خدمت شما عزیزان ارائه کردیم.

خلیلی در پایان گفت: دوست داشتیم این جمع در یک اردوگاه با شرایط مناسب و مساعدی باشد، اما افسوس که شرایط مالی این اجازه را به ما نمی دهد و متاسفانه هدایای تقدیم شده دارای ارزش مادی نیست و فقط می خواستیم به دانش آموزان بگوییم که با افتخار به یادتان بودیم و این مراسم را برای تقدیر و تشکر از شما هنرمندان برگزار کردیم و برایتان زندگی سعادتمندی را آرزومندم.

خبرنگار: ستاره خزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار