رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:

اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های لوکس و خالی به شهرداری‌ها واگذار شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به وجود 300 هزار خانه خالی در پایتخت تاکید کرد که اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های لوکس و خالی به شهرداری‌ها واگذار شود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های لوکس و خالی به شهرداری‌ها واگذار شود

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران است که برآورد می‌شود ۳۰۰هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

وی تاکید کرد: دلالان ملکی، املاک را در تهران خریداری می کنند و طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آنها را خالی نگه می دارند و همزمان با پیک دوره ای تورم و افزایش قیمت مسکن آنها را می فروشند.

مظفر تشریح کرد: خانه‌های خالی بلایی بر سر بازار اجاره آورده که نیاز به اقدام عاجل وجود دارد.

عضو شورا با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد کرده در لحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء کند. فرض مثال شهرداری به‌راحتی می‌تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه‌های بالای ۳۵۰ متر منطقه ۱ را براساس انتخاب سیستمی، با کد پستی و مشخصات مالک اعلام کند و شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه‌های خالی و چه مالیات بر خانه‌های لوکس در اختیار دارد.

مظفر افزود: اجرای این قانون بنظر می‌رسد تنها با همکاری شهرداری‌ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات دراختیار شهرداری ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار