عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

چرا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ شود، گفت سیاست‌های تشویقی و حمایت‌گرانه یکی از نیازهای اساسی حوزه فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ می‌شود

در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تبیین مسائل و سیاست های امورمالیاتی کشور و ارتقاء سطح تعاملات سازمان امور مالیاتی و مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.

در همین خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی در راستای حصول به تحقق حدنصاب های لایحه بودجه عمومی سال 1401 مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه با محوریت شفافیت و کارآمدسازی باعث شد تا درامدهای مستقیم که به وصول مازاد بر درامدهای تعیینی سال قبل برای 12 درصد از مشاغل پر درآمد و عدم بدهی مالی برای بالغ بر 30 درصد کسب و کارهای کوچک مقیاس و فاقد سوددهی منجر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از منظر سازمان امور مالیاتی در ردیف کارکردهای تجاری محسوب می شود و فروش و ارائه محصولات و خدمات فرهنگی با معیار درآمدهای تجاری منظور می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به تقلیل و تنزل بودجه های مصوب حوزه فرهنگی از یک طرف و عدم ترغیب سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی و مردمی به ویژه در دوران پسا کرونا در حوزه فرهنگی از طرف دیگر، تعامل و تساهل سازمان امور مالیاتی در منظور کردن کارکردهای کسب و کارهای فرهنگی به مانند امور خدماتی در محاسبه مالیات های مستقیم و تکلیفی را می طلبد که می تواند به منزله سیاست‌های تشویقی و حمایتگرانه در این زمینه درنظر گرفته شود.

معدنی پور گفت: سوال این است که چرا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ می شود؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار