رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

‌ساخت‌وساز در مناطق دارای فرونشست زمین با چه شرایطی مجاز است؟

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره روش‌های ساخت و ساز در مناطقی از تهران که دارای فرونشست زمین هستند، توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
‌ساخت‌وساز در مناطق دارای فرونشست زمین با چه شرایطی مجاز است؟

محمد آقامیری در گفت‌وگو با پانا درخصوص تمرکز ساخت‌وساز در مناطق 18 و 19 شهر تهران و بی‌توجهی به چالش‌هایی مانند فرونشست در این مناطق و منابع آبی در تهران گفت: «ما در بارگذاری مناطق به انشعابات توجه داریم اما اکنون در تهران مشکل انشعابات نداریم زیرا لوله‌های آب اصلی در سراسر شهر تهران توزیع شده است. روی این حساب فشارهای آب هم در مناطق مختلف کنترل می‌شود و مشکل آب نداریم. موضوع فرونشست هم فرای بحث تولید مسکن و بارگذاری است. بارگذاری می‌تواند روی مناطقی که حتی فرونشست هم دارد، اجرا شود.»

وی ادامه داد: «اگر موضوع بازچرخانی آب و تمهیداتی که باید برای جلوگیری از فرونشست اجرایی شود، انجام شود هیچ مانعی برای آنها ایجاد نمی‌کند. فقط مهم این است که آن تمهیدات اجرا و این موضوع در نظر گرفته شود که اینجا احتمال فرونشست وجود دارد. اگر این موضوعات را در طراحی سازه در نظر بگیریم، می‌توانیم سازه را در آب هم طراحی کنیم و بسازیم. مهم این است که بدانیم این مناطق از نظر خاک و ... چه وضعیتی دارند.»

ایمن‌سازی گودهای پرخطر در تهران به کجا رسید؟

آقامیری درخصوص آخرین وضعیت گودهای پرخطر تهران هم توضیح داد:‌ «ایمن‌سازی همه گودهای پرخطر تهران را دنبال می‌کنیم. یکسری از گودها متعلق به شهرداری تهران است که ایمن‌سازی آنها را در اولویت گذاشته‌ایم و یکسری هم متعلق به بخش خصوصی است که آنها را تحت فشار گذاشتیم تا هر منطقه‌ای با آیین‌نامه‌ای که خاص آن منطقه است، موضوع را پیگیری می‌کند که مشکلات برطرف شود.»

وی درخصوص ایمن‌سازی گودهای پرخطری که متعلق به نهادهای دولتی و نظامی است هم گفت: «این گودها هم توسط مناطق براساس آیین‌نامه‌ای که در شورای پنجم مصوب شد، پیگیری می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار