مسئول انجمن اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

سواد رسانه‌ای یک فرهنک و نیاز امروز کشور است

شهرری(پانا) - مسئول فرهنگی انجمن اسلامی شهرستان‌های استان تهران طی اردوی طلایه داران فردا ویژه مسئولین انجمن اسلامی شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی استان دماوند، سواد رسانه‌ای را یک فرهنگ دانست و آن را نیاز امروزه کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سواد رسانه‌ای یک فرهنک و  نیاز امروز  کشور است

محمدمهدی انتخاب، مسئول فرهنگی انجمن اسلامی شهرستان‌های استان تهران، طی اردوی طلایه داران فردا ویژه مسئولین انجمن اسلامی شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی استان دماوند، بیان کرد: رسانه یعنی هر آن‌چه که انسان‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌کند و هرآن چیزی که دارای پیام است؛ سواد رسانه یعنی داشتن فرهنگ برای استفاده از رسانه، دانستن نحوه کار با رسانه، فهمیدن این موضوع که یک مطلب واقعیت دارد یا شایعه است و این که یک خبر کذب است یا حقیقت دارد.

وی در ادامه افزود: سه رکن اصلی رسانه عبارتند از، وسیله برای برقراری ارتباط، پیام و منظور آن رسانه، فرستنده و گیرنده؛ رسانه ممکن است گاهی برای یک فرد باشد و گاهی برای یک جامعه، ممکن است گاهی ارتباط فردی برقرار شود و برخی اوقات این ارتباط جمعی ‌باشد.

انتخاب اشاره کرد: از وسایل رسانه می‌توان به عکس، تلویزیون، بازی، پیامک، پیام‌های شخصی و همچنین تکلم و غیره اشاره کرد این رسانه‌ها هم می‌توانند فردی باشند و هم جمعی؛ برای مثال: وقتی شخصی به شخص دیگری پیامک ارسال می‌کند، ممکن است آن شخص از صفحه خود که آن پیام رویش ظاهر شده است عکس بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد.

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی در آخر گفت: برای استفاده از رسانه باید هوشیاری کامل داشت باشیم و توجه کنیم که از طریق رسانه با چه فرد یا افرادی و با چه نیت و اغراضی در ارتباط هستیم؛ استفاده نادرست از رسانه گاهی موجب بی‌آبرویی اشخاص و یا محکومیت‌های قضایی می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: سید ایلیا سید‌محمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار