مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس:

در صورت مستقل شدن آموزش و پرورش فردیس، چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می‌شود

کرج (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس با اشاره به برنامه‌ریزی برای استقلال اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس گفت در صورت تحقق این امر دانش‌آموزان چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
در صورت مستقل شدن آموزش و پرورش فردیس، چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می‌شود

ابوالحسن معظمی گودرزی، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس عنوان کرد: اگر اداره آموزش و پرورش فردیس مستقل شود، دانش آموزان ۲ مدرسه بزرگسالان با بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر، یک مدرسه شاهد و یک مدرسه نمونه دولتی هرکدام با ۴۰۰ دانش آموز در فردیس مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس با بیان اینکه هشت مدرسه در حال ساخت در شهرستان فردیس وجود دارد، اضافه کرد: سه مدرسه در تابستان آماده تحویل و مابقی در طول سال تحصیلی آینده به بهره برداری می‌رسند.

معظمی گودرزی اظهار کرد: فردیس آخرین سرانه آموزشی در کل کشور را دارد؛ سرانه آموزشی در فردیس ۱۸ مترمربع، در استان البرز ٣ مترمربع، در کشور ۵ مترمربع و سرانه آموزشی ٨ مترمربع است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های آموزش و پرورش ۱۰ قطعه زمین از سوی شورای شهر فردیس مصوب شد، ولی تاکنون زمینی از سوی شهرداری فردیس به اداره آموزش و پرورش فردیس واگذار نشده است، با وجود اینکه این موضوع رسانه‌ای هم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسات شورا‌ها مسوولان صحبت‌ها و نظرات خوبی ارائه می‌دهند، اما در قسمت کارشناسی ابتر می‌ماند، تا امروز این ۱۰ قطعه زمین به اداره آموزش و پرورش واگذار نشده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت معیشت مردم فردیس، مدرسه ابوذر این شهرستان که هیات امنایی اداره می‌شد را به مدرسه عادی تبدیل کردیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس نیز عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان البرز ساخت ۲۵ مدرسه برای شهرستان فردیس تصویب شد که اگر موضوع واگذاری زمین حل شود، ساخت آنها شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مدارس فردیس نیاز به تخریب و بازسازی دارند، گفت: اگر بخواهیم مدرسه‌ای را از نو بسازیم، فضایی نداریم که دانش آموزان را به آنجا منتقل کنیم. ابتدا باید در کنار آن فضایی را آماده و بعد مدرسه را تخریب کنیم که هیچ مدرسه‌ای را در حال حاضر نمی‌توانیم جابجا کنیم.

خبرنگار: ژیلا تهمورسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار