مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:

خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه نسل‌هاست

قم(پانا)- مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه نسل‌هاست، گفت افرادی که الان بیمه‌پردازی می‌کنند، ممکن است 20 ساله دیگر مستمری بگیر همین سازمان باشند، بنابراین ما حق نداریم از این منابع بیش از حد استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه نسل‌هاست

محمد عاشوری، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین و گسترش چتر بیمه ای در قشرهای مختلف یکی از خدمات تامین اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: در اول انقلاب شاید فقط کارگران صنعت از بیمه استفاده می‌کردند و فرهنگ بیمه در جامعه بسیار پایین بود، حتی بسیاری از کارگران اَصناف کوچک هم از تامین اجتماعی بی بهره بودند ولی بحمدالله در طول این چهل سال اقشار مختلفی از خدمات تامین اجتماعی بهرمند شدند.
عاشوری افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای و دومین سازمان ارائه کننده خدمات درمانی با نیم قرن سابقه در کشور است و افتخار دارد که به بیش از 43 میلیون نفر از جمعیت ایران و در استان قم، به بیش از 805 هزار نفر یعنی بیش از 65 درصد از جمعیت استان قم خدمت ارائه می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا و چابک از لحاظ ساختاری و تعداد پرسنل است و مفتخر است با حدود 240 کارمند به جمعیت تحت پوشش خود در استان از جمله بخش زیادی از اصحاب رسانه خدمت رسانی می کند.
وی ارائه خدمات درمانی با دفترچه الکترونیکی را نیز بخش دیگری از حدود 50 ماموریت شناخته شده تامین اجتماعی برشمرد و ادامه داد: پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت کمک هزینه بارداری، هدیه ازدواج، کمک هزینه ایام استراحت پزشکی، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه وسایل کمک پزشکی و مقرری بیمه بیکاری از خدمات تامین اجتماعی می باشد که از قبل از تولد شروع میشود و تا بعد از فوت هم ادامه دارد.
عاشوری افزود: در استان قم در سال جاری تقریبا هر ماه بیش از 250 میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگی، بابت هزینه های درمان بیش از 70 میلیارد تومان و با احتساب سایر هزینه ها از جمله پرداخت مقرری بیمه بیکاری و هزینه های کوتاه مدت، تقریبا بیش از 400 میلیارد تومن در ماه هزینه می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با ارائه آماری از مجموعه های زیر پوشش در استان قم، عنوان کرد: در حال حاضر 143 هزار کارگر و کارمند، 4700 نفر قالی باف خانگی و مشاغل مرتبط با قالی بافی، 15000 کارگر ساختمانی، 12000 راننده درون و برون شهری، 3200 کارفرما، 5600 مستمری بگیر و بازنشسته و بیش از 39 هزار طلبه و روحانی از خدمات سازمان بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: با احتساب سایر مشاغل مثل نظام مهندسی، نظام پزشکی، مداحان، خادمین مساجد، باربران، بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد، کسب و کار های مجازی و سایر مشاغل به همراه اعضای خانواده های مربوطه، تقریبا 805 هزار نفر در استان را شامل می شوند.
وی با اشاره به موضوع تبدیل دفترچه های درمانی به نسخه های الکترونیک، ابراز کرد: این فرایند، صرفه جویی چند هزار میلیارد تومانی در حوزه چاپ دفترچه و هزینه های مرتبط با آن به دنبال داشته است و می توان گفت بحث نسخه های الکترونیک از قطع ده ها هزار درخت، جلوگیری از خروج ارز و مصرف سالیانه میلیون ها لیتر بنزین جلوگیری کرده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم محاسبه خدمت سربازی به عنوان سابقه را یکی دیگر از خدمات سازمان خواند و گفت: برای این خدمت، فرد بیمه شده در سال 1399 حداقل باید دو بار به شعبه می کرد ولی در حال حاضر اگر کارت پایان خدمت فرد هوشمند باشد، بیمه شده در عرض کمتر از 2 دقیقه با تلفن همراه خودش میتواند این خدمت را دریافت و درخواست محاسبه کند.
وی با اشاره به بیمه فراگیر خانواده ایرانی، گفت: امسال با توجه به نگاه دولت به بحث خانواده و جمعیت و ارزش خانواده در نظام جمهوری اسلامی، سازمان تامین اجتماعی تاکید ویژه روی زنان خانه دار و دانشجویان داشته و در این طرح می توانند با پرداخت مبلغ اندکی با سه طریقه از خدمات تامین اجتماعی بهرمند شوند.
عاشوری تصریح کرد: در استان قم تقریبا از ابتدای سال بیش از 800 خانم خانه دار و 300 دانشجو از این طرح استقبال کردند؛ البته در حوزه دانشجویی چون به تعطیلی دانشگاه ها برخوردیم، نتوانستیم این موضوع رو برای دانشجویان اطلاع رسانی کنیم و ان شاءلله با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها فعال می شویم.
وی تقویت در حوزه مشاوره و سامانه ارتباط با مشتری و تلفن 1420 را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال 1400 این حوزه بسیار تقویت شد و الان 1420 در همه جای جهان پاسخگو است و بیش از 10 ها پرسنل دائم در حال پاسخگویی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم موضوع شرکت های دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب، این موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفت و در اردیبهشت ماه همایشی با حضور بیش از ده ها شرکت دانش بنیان برگزار شد.

عاشوری تاکید کرد: عدم آگاهی مردم از قوانین و مقررات و همچنین خدمات سازمان تامین اجتماعی باعث خسارت های زیادی به کارفرمایان و بیمه شدگان و نیز بروز مشکلاتی در سازمان می شود، گرچه سازمان در حوزه اطلاع رسانی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای همه نسل هاست، تاکید کرد: افرادی که الان بیمه پردازی می‌کنند، ممکن است 20 ساله دیگر مستمری بگیر همین سازمان باشند و بنابراین ما حق نداریم از این منابع بیش از حد استفاده و حق نسل ها را تضییع کنیم.
محمد تلخابی مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم نیز با تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی، ابراز داشت: امسال برای دومین بار جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه با موضوع بیمه فراگیر خانواده ایرانی برگزار شد.
وی افزود: فراخوان جشنواره از 8 خرداد از رسانه های مختلف ملی و استانی، رسانه های آنلاین ،رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها در این جشنواره شرکت کردند.
تلخابی ادامه داد: به طور مجموع 220 اثر از 35 رسانه ی ملی و استانی به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از بررسی توسط هیات داوران، 50 اثر و از بین آنها، 10 اثر به عنوان آثار برتر و 16 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
دانش آموزان خبرنگار: نگین گایینی، مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار