‌جزئیات ‌برنامه‌های جشن عید غدیر خم در سراسر کشور

تهران (پانا) - معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات برنامه‌های این ستاد برای عید غدیرخم را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
‌جزئیات ‌برنامه‌های جشن عید غدیر خم در سراسر کشور

حجت الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های عیدغدیرخم، اظهار کرد: اقدامات ستادی که از سه ماه گذشته برنامه‌ریزی شده است، شامل بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های اجرایی، دستگاه‌ها و نهادهای عضو مجمع نمایندگان شورا و همچنین تهیه و تدوین و ارسال دستور‌العمل نحوه بزرگداشت جشن‌های مردمی دهه «امامت و ولایت»است.

وی افزود: امسال مساله غدیر با استقبال جوانان پرشور انقلابی و دستگاه‌های اجرای وارد فاز جدیدی شده و امروز شاهد هستیم گستره کشور اسلامی ما به استقبال واقعه غدیر آمده‌اند.

عرب انصاری گفت: با بیش از ۴۰۰ هزار گل که بخشی از آن توسط هموطنان ما ارسال شده، حرم امیرالمومنین اراسته به گل شد.

وی به برنامه‌های این ستاد در سطح بین‌الملل اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها و جشن‌هایی با همکاری وزارت امور خارجه، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه در کشور‌های مختلف اعم از عراق، سوریه، یمن، لبنان، آذربایجان ، آلمان، انگلیس، فرانسه و ... اجرا خواهد شد. شاهدیم که امروز در کشورهای اروپایی برنامه‌‌های مناسب فرهنگی و سیاسی برگزار شده است.

عرب انصاری اضافه کرد: در بحث تبیین فلسفه غدیر شاهد این هستیم که با حضور اندیشمندان و صاحبنظران در مساجد و محافل دانشگاهی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: استمرار و ترویج برخی از برنامه‌ها به ویژه اطعام که این اقدام از شش سال قبل با توزیع ۷۰ هزار اطعام آغاز شده وسال گذشته بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون اطعام توزیع شد و امسال تعداد ۱۵ میلیون پرس غذا ، اقدام خواهد شد. راه‌اندازی و ایجاد پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در سطح محلات و مساجد سطح کشور که امسال با برنامه های پیش‌بینی شده در میان جوانان ، با استقبال زیادی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع نان صلواتی با هماهنگی تعدادی از نانوایی‌های منتخب شهرها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری و ورزشی از دیگر برنامه‌ها برای عید غدیر است.

حجت‌الاسلام عرب انصاری در تشریح برنامه‌های خاص شهر تهران نیز اظهار کرد: در راستای تبیین مفاهیم غدیر ، مراسم بزرگی در حوزه تبیینی اجرا خواهد شد که از جمله آنها برگزاری ۱۱۰ برنامه محوری در مساجد و مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و ادارات خواهد بود. همچنین بیش از ۶۰۰ گروه و مجموعه مردمی، فرهنگی، مذهبی و هنری بسیج و گروه‌های جهادی ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خدمات و رویدادهای فرهنگی و برپایی مهمانی 10 کیلومتری در حد فاصل چهار راه ولی عصر تا پارک وی از ساعت ۱۸ تا ۲۲ همراه با اطعام و پذیرایی از مردم ، بویژه برنامه‌های ویژه کودکان، مسابقات فرهنگی و .... در روز عید غدیر به تبیین و ترویج فرهنگ غدیر می‌پردازند.

وی افزود: نورافشانی شب عید غدیر در ساعت ۲۱ در ۱۱۰ نقطه از میادین اصلی شهر تهران، برگزاری مراسم ویژه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده صالح و سایر بقاع متبرکه تهران و تجلیل ویژه از ۳۰۰ شهید سادات در بهشت زهرای تهران از دیگر برنامه‌های ما برای غدیر خم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاروان پیاده‌روی خانوادگی، پخت و اطعام غذا در مسیر حرم تا حرم، جشن ویژه سادات ناشنوا در مسجد مقدس جمکران و مسابقه بزرگ آشنایی با مفاهیم و فلسفه عید غدیر با عنوان «پیام غدیر» از برنامه‌های خاص شهر مقدس قم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار