امام جمعه شهرستان قرچک:

غدیر حقیقتی مهم‌تر از بعثت است

قرچک (پانا) - امام جمعه شهرستان قرچک غدیر را حقیقتی مهم‌تر از بعثت دانست و گفت واقعه غدیر بزرگ‌ترین عهد و پیمان الهی با پیامبر اعظم بود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
غدیر حقیقتی مهم‌تر از بعثت است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی، امام‌ جمعه شهرستان‌ قرچک گفت: بزرگانی چون حضرت عبدالعظیم‌ حسنی (ع)، ابن سکیت‌ اهوازی، ابوهاشم‌ جعفری که مفسر و فقیه و اسوه بودند، تدوین و سبک خاص دعا و مناجات از خدمات نورانی به امت اسلامی بوده، مخصوصا زیارت جامعه کبیره که یک دوره کامل امام شناسی است.

اسماعیلی در ادامه افزود: غدیر بزرگ‌ترین عهد و پیمان الهی با پیامبر اعظم بود چرا که خداوند در آیه 3 و 67 سوره مائده، علامه‌امینی در بحث استناد و استدلال چنان محکم بیان شده که قابل انکار نیست، 110 نفر صحابه ، 84 نفر تابع ، 360 نفر راوی معتبر اهل سنت نقل و تأیید کردند اصلاً قابل خدشه وانکار نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: ۲۶تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است ، امام راحل فرمودند« اگر شورای نگهبان را حفظ نکنید سرنوشت شما ، سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد؛ کسانی وارد عرصه مدیریت می‌شوند و نفوذ خواهند کرد که بدون ذره ای اعتقاد به دین و آخرت ، نهضت را منحرف می‌کنند.». اوضاع نابسامان اقتصادی در همه کشور‌های اروپایی گرانی ، قحطی غذا و ... به چشم می‌خورد ، ما با داشتن منابع غنی و رونق تولید و مدیریت جهادی و انقلابی از این بحران عبور می‌کنیم به‌شرطی که انصاف داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: سازمان‌های مددکاری،تأمین اجتماعی و بهزیستی جهادی و انقلابی کار کنند، 25 تیر ماه سالروز تأسیس بهزیستی و تأمین اجتماعی است ، ضمن گرامی‌داشت این روز باید گفت مراکز مددکاری مسئولیت سنگینی دارند ، کمبودها و نبود اعتبارات و .... نباید مانع خدمات‌رسانی و توجه به قشر ضعیف شود.

امام جمعه شهرستان قرچک در ادامه خاطره نشان کرد: مؤسسات خیریه با تلاش‌های خودشان بخشی از مشکلات مردم را تأمین می‌کنند لذا نهادها و سازمان‌های دولتی با توجه به اعتبارات ولو حداقلی می‌توانند محکم تر و بیش‌تر کمک کنند ، دغدغه داشته باشند. تأمین اجتماعی باید حامی و مدافع حقوق قشر ضعیف کارگری باشد، ضمن اینکه حق کارفرمایان باید حفظ شود ولی راه فرار و بی توجهی به کارگران زیاد است ، رهبر عزیز فرمودند:چ« سازمان تأمین اجتماعی بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.»

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار