معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس:

شعار اولویت پرورش برآموزش باید به عمل تبدیل شود

امروز تربیت حلقه مفقود شده جامعه است

آباده (پانا)  - حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس در آباده و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مسابقات فرهنگی هنری فرصتی شد تا بار دیگر شعار اولویت پرورش بر آموزش در ذهن تداعی شود شعاری که با انجام فعالیت‌های پرورشی  و علاقمندی خانواده‌ها به این حوزه به عمل نزدیک می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شعار اولویت پرورش برآموزش باید به عمل تبدیل شود

سالن یاس مدیریت آموزش و پرورش برای استقبال از معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس آماده بود. مدیران و معاونان پرورشی مدارس منتظر حضور میهمانان بودند، از دانش‌آموزی که در گوشه سالن متن خوش‌آمد را تمرین می‌کرد تا مجری برنامه که لیست برنامه‌ها را برای چینش آماده می‌کرد.

بعد از ورود میهمانان، کلیپ سلام به امام‌زمان از دانش‌آموزی نه ساله پخش شد که برای لحظاتی اشک را بر گونه‌ها جاری ساخت، یادمان آورد در این هیاهوی زمانه و دوندگی های زیادمان، کسی است که حواسش همه جوره به آدم‌ها است و هوای همه را دارد.

برنامه‌ها در جای خود اجرا شد و نوبت به مدیر آموزش وپرورش آباده رسید تا از توانمندی‌های پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش وپرورش آباده بگوید.

راه اندازی اتاق حجاب و عفاف، فعالیت انجمن ادبی فرهنگیان، برگزاری سه شنبه‌های مهدوی با شرکت ۳۵۰۰ دانش‌آموز، طرح پیوند مسجد و مدرسه، تشکیل کانون یاریگران، طرح نوگلان فاطمی، برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن، اجرای مسابقات بازی‌های رویش، پیگیری افتتاح سالن پینگ پنگ و راه‌اندازی کانون‌های ورزشی مخصوصا ورزش باستانی زورخانه و حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در نماز جمعه، افتتاح نگارخانه هنر و اندیشه و برگزاری جشنواره ملی همیار مشاور از جمله فعالیت‌هایی بود که در بخش فرهنگی و پرورشی در آباده صورت گرفته و حمیدرضا خادمی به آنها اشاره کرد.

پخش کلیپ فعالیت‌های پرورشی مدارس که با کار گروهی دانش‌آموز خبرنگاران پانا انجام گرفته بود، مهر تاییدی به صحبت‌های مدیر آموزش وپرورش آباده بود.

نوبت به نماینده مدیران مدارس آباده رسید تا دغدغه‌های مدیران را در حوزه پرورشی بگوید.

حمیرا زارع، امور تربیتی را یکی از محبوب‌ترین نهادها دانست و از مسولین خواست تا برای این حوزه از متخصص‌ترین و سرآمدترین نیروها استفاده کنند.

گلایه از کم کاری در حوزه اردوهای دانش‌آموزی کمبود نیروی انسانی و تربیت بدنی و کمبود نیروی مشاوره در مدارس و گلایه از حجم زیاد بخشنامه‌ها تکرار بخشنامه‌های هم موضوع و موازی و نبود بودجه مناسب در حوزه پرورشی گلایه‌هایی بود که نماینده مدیران به آنها پرداخت.

حالا نوبت علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس بود تا در این نشست صمیمانه صحبت کند و به گلایه‌ها پاسخ دهد.

وی به گم شدن حلقه تربیت در جامعه ما تا والدینی که بیشتر از تربیت فرزند به فکر رفاه و تامین وسایل رفاهی او هستند و واژه‌هایی مثل تربیت که باید در جامعه ما ابتدا توسط خانواده‌ها معنا شده و به آن پرداخته شود، اشاره کرد.

شادباش از اجرای سند تحول بنیادین گفت و ضرورت تبدیل مدارس به مدارس کانون تربیتی محله. وقتی مدارس به کانون تربیتی محله تبدیل شوند، دیگر کارکرد مدارس یک کارکرد کلاسیک و صرفا آموزشی نیست، مدرسه به یک نهاد تربیت اجتماعی درست تبدیل می‌شود و حتما خروجی چنین مدارسی داشتن یک شهروند نمونه خواهد بود.

شادباش از رزمندگان دفاع مقدس گفت و اینکه با کمترین امکانات خالق زیباترین و بهترین لحظات بودند.

وی تاکید کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی دانش‌آموزان، امروز کار جهادی می‌خواهد و معلمانی ایثارگر، تا پشت به مشکلات کرده و برای بازسازی فرهنگی و نجات تربیت کودک از چاه نابودی به میدان بیابند.

از اصلی‌ترین وظیفه یک معلم و مدیر که ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است و ضرورت یک کار جهادی برای پیشرفت در امور فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی.

و این امور ممکن نمی‌شود جز با سرمایه‌گذاری فرهنگی برای دانش‌آموزان که تنها سرمایه‌های کشورمان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس از ضرورت پرداختن به بحث نماز در مدارس گفت و تاکید کرد تا مدیران مدارس نسبت به ایجاد شرایط حضور حداکثری دانش‌آموزان و معلمان در نمازخانه‌های مدارس اقدام کنند و چه زیبا صحبت‌های ایشان بردل می‌نشست که آنچه از دل برآید لاجرم بردل نشیند.

وی عنوان کرد: زیباست که کلمات تاکیدی این نوشته را نماز و فرهنگ انتخاب کنم، چرا که کمرنگ شدن همین دو واژه در زندگی ما ایرانیان خود موجبات گسترش بسیاری از مشکلات را فراهم آورده است.

مراسم در میان صدای تشویق حضار تمام شد اما حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس و فعالیت‌های متنوع دانش‌آموزان این نوید را با خود به همراه داشت که صفحه خالی و سفید کودکان ما تشنه یادگیری مهارت‌های زندگی و آموزه‌های دینی است و جامعه فرهنگی چه خوب می‌تواند درخشان‌تر از همیشه، جهادگونه پای کار فرهنگ کشور عزیزمان بایستد و از آن پاسداری کند.

گزارش: صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار