اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون رئیس کل دادگستری اردبیل از آمادگی دستگاه قضایی این استان برای اجرای طرح قاضی در مدرسه به‌منظور آگاه‌سازی و آموزش‌های حقوقی برای دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در اردبیل

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ‌دادگستری اردبیل در دیدار با کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مسئولیت اجتماعی مدارس، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقای کارکرد مدارس بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جامعه‌پذیری افراد تاکید کرد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی مدارس، اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به عنوان مهم‌ترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق را یادآور شد و افزود: نهاد آموزش و پرورش وسیله مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی به شمار می‌روند و انتظار می‌رود که موجبات رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را فراهم سازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در تشریح کارکردهای مدرسه، به جامعه‌پذیری و همسازی و همنوایی فرد با ارزش‌ها، هنجارها و نگرش‌های گروهی اجتماعی و کسب دانش و مهارت‌های اجتماعی لازم برای مشارکت مؤثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی اشاره کرده و اظهار کرد: در کنار سایر کارکردها، نحوه عملکرد افراد در مدارس، طول مدت تحصیل و رشته تحصیلی، در تعیین شغل، درآمد و منزلت اجتماعی آینده آنان، تاثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: از این رو آموزش و پرورش رسمی، سهم مهمی در تسهیل تحرک اجتماعی افراد بر عهده دارد.

آفاقی با تشریح حساسیت سنین کودکی و نوجوانی و لزوم مراقبت‌های لازم و مهندسی‌شده در این دوره، مدارس را بهترین قرارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانسته، از آمادگی دستگاه قضایی استان برای اجرای طرح قاضی در مدرسه به‌منظور آگاه‌سازی و آموزش‌های حقوقی لازم خبر داد.

‌کنترل فضای مجازی، اوقات فراغت و تربیت مدرسین از جمله محورهای مورد بحث در این دیدار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار