سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

مدیریت واحد همه روزبازارها در تهران؛ ساماندهی دستفروشان پروسه‌ای زمان‌بر است

تهران (پانا) - سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از واگذاری همه روز بازارهای ثابت و موقت به این شرکت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت واحد همه روزبازارها در تهران؛ ساماندهی دستفروشان پروسه‌ای زمان‌بر است

سعید بیگی در گفت‌وگو با پانا درخصوص استفاده از برخی روش‌های نامتعارف برای ممانعت از بساط گستری دستفروشان مانند گذاشتن گلدان در وسط پیاده‌روها که خود باعث سد معبر است، گفت: «موضوع دستفروشی یک موضوع چند وجهی است و اینکه با وسایل دیگر برای جلوگیری از دستفروشی سد معبر ایجاد شود هم نیاز به بررسی دارد. همه محله‌های تهران از لحاظ بافت شهری مشابهه هم نیستند.»

وی ادامه داد:‌ «اینکه تصور کنیم همه کسانی که دستفروشی می‌کنند الزاما نیازمند هستند درست نیست. دستفروشی برای برخی درآمدهای بالایی دارد و در میان این افراد هم هستند که نیازمند باشند.»

بیگی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها، فعالیت دستفروشی به دلیل سد معبری که ایجاد می‌کنند ممنوع است، گفت:‌ «تلاش مدیریت شهری، توانمندسازی این افراد است که در روزبازارهای موقت و ثابت آنها را ساماندهی کنیم و این موضوع پروسه‌ای زمان‌بر است که حتما باید با ملایمت و تدبیر انجام شود و وجهه انسانی کار دیده شود.»

وی اضافه کرد: «اینکه در برخی نقاط با وسایل دیگر سد معبر کرده‌اند که دستفروشان بساط‌گستری نکنند باید آن نقاط بررسی شود، هیچ کجای دنیا با یکدیگر مشابه نیست هم از لحاظ رفت و آمد و هم از لحاظ بافت شهری و کاربری مسکونی یا اقتصادی که دارد. برای هماهنگی مناطق همان روالی که مدیریت گذشته این مجموعه آغاز کرده بود را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم روال ساماندهی یک دست شود.»

بیگی با اشاره به ابلاغ شهردار تهران درخصوص واگذاری مدیریت همه روزبازارها به شرکت ساماندهی گفت: «شهردار تهران اوایل سال، ابلاغیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه مدیریت همه بازارها از جمله بازارهای ثابت و موقت بر عهده شرکت ساماندهی مشاغل است که در حال امضای تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها هستیم تا آنها را تحویل بگیریم. اگر یک مدیریت واحد با کمک شهرداران مناطق ایجاد شود، می‌توان به آن نقطه‌ای که مطلوب است، رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار