پیام مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان به مناسبت روز عرفه و عید سعید قربان

عیدقربان، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است

اصفهان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن نهم ذی‌الحجة‌الحرام روز پرفضیلت و معنوی عرفه و دهم ذی‌الحجة‌الحرام روز عید سعید قربان با صدور پیامی فرارسیدن این دو روز بزرگ دینی را به عموم ملت ایران تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۹۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
عیدقربان، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است

در پیام آمده اکبر رحمتی آمده است:

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزارنقش خداشناسی است. لب‌ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هایمان بارش باران توبه را طلب می‌کنند. دل، بی‌قرار روح عرفات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده است. پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین(ع) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند. اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه!
در بخش دیگری از این پیام آمده است: عید قربان پاک‌ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.
در روز نهم ذی‌الحجه‌، روز پرفضیلت و معنوی عرفه را به عموم ملت شریف و مسلمان ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند منان قبولی ادعیه و مناجات مردم مؤمن و عزیز ایران اسلامی را در این روز سراسر صفا و معنویت مسئلت داریم.
همچنین در روز دهم ذی‌الحجةالحرام، عید سعید قربان را به عموم ملت شریف و مسلمان ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند منان مسئلت داریم این ملت را در زیر سایه پیروی از معارف جوشان اسلامی مؤید بدارد و در این روز فرخنده به همه مسلمانان در جوار قرب خود جایگاهی شایسته تعیین فرماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار