امیرحسین اشرفی*

دراگان و کی‌روش بهانه هستند؛ دودستگی درد جدید تیم ملی فوتبال ایران

پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران به کره‌جنوبی بود که نخستین زمزمه‌ها درباره جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال ایران شنیده شد همچنین ماجرای ناراحتی این مربی از یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال درباره مصاحبه او و .... باعث شد که حاشیه‌ها در تیم ملی سر باز کنند و قصه فوتبال ملی ایران در روزگاری که تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی به فکر عملکرد بهتر خود هستند وارد فاز جدیدی شود که از آن به عنوان دو دستگی یاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دراگان و کی‌روش بهانه هستند؛ دودستگی درد جدید تیم ملی فوتبال ایران

این روزها فضای مجازی تنها برای شناساندن حرفه یا چهره، معروفیت و اتفاقاتی این چنینی نیست بلکه برخی از اعتراضات صنفی‌، اجتماعی و ...‌ را نیز شامل می‌شود اما قصه تیم ملی فوتبال و اعتراضات و بیانه‌هایی که در فضا مجازی منتشر می‌شود تفاوت ماهوی با قصه‌های خبرهای اینستاگرامی دارد‌.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بین ملی‌پوشان باتجربه تیم ملی درباره ماندن یا جدایی دراگان اسکوچیچ اختلاف نظر عجیبی ایجاد شده است و حکایات آن را دوستداران فوتبال و ورزش در شبکه‌ مجازی می‌بینند.

قصه دودستگی بازیکنان تیم ملی فوتبال از آمدن خبر غیررسمی برکناری دراگان اسکوچیچ که صبح دیروز تبدیل به یک طوفان خبری در فضای ورزش ایران تبدیل شد آغاز شد.

چند خبرنگار ورزشی خبر دادند که دولت و وزارت ورزش قصد دارند سرمربی تیم ملی را تغییر دهند و نظر دولت‌مردان و مدیران وزارت ورزش این است که ایران برای نتیجه‌گیری در جام جهانی و کسب نتیجه آبرومند در دو بازی حیثیتی مقابل انگلیس و آمریکا به چهره‌ای مطرح‌تر از دراگان اسکوچیچ نیاز دارد.

این خبر ساعاتی بعد جدی‌تر هم شد، زمانی که اخباری درباره مذاکره افرادی با کارلوس کی‌روش، سرمربی اسبق ایران هم منتشر شد. دراگان می‌رود و کی‌روش می‌آید؛ این خبر به خبر اول فضای مجازی و حتی رسانه‌های رسمی تبدیل شد.

اما این اطلاعات که به بیرون از فضای تیم ملی درز کرد نشان داد این‌بار نباید این موضوع را تنها یک شایعه یا گمانه‌زنی دانست. شنیده شد که چند روز پیش چندی از مربیان و کارشناسان فوتبال در جلسه‌ای در وزارت ورزش درباره وضعیت تیم ملی بحث و تبادل نظر کردند. چند نفر از حاضران در جلسه عنوان می‌کنند ایران با اسکوچیچ نمی‌تواند در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد. این افراد در همان جلسه نام چند نفری هم برای جانشینی سرمربی فعلی مطرح می‌کنند که برخی از این نام‌ها ایرانی و برخی از مربیان غیر داخلی را شامل می‌شد که مهم‌ترین نام در این بین کارلوس کی‌روش موزامبیکی بخوانید پرتغالی بود.

در این بین برخی از ملی‌پوشان اقدام به حمایت از دراگان اسکوچیچ کردند و نیمی دیگر نیز با انتشار پستی که معنای حمایت از مربی تیم ملی را نمی‌دهد با یکدیگر همراه شدند، این فضا با نام دو دستگی در تیم ملی نام‌گذاری شد، اتفاقی که دودش به چشم فوتبال ایران خواهد رفت زیرا جام جهانی فوتبال مهمترین بزنگاه ورزش ایران در آغاز قرن جدید است.

‌گفته می‌شود کارلوس کی‌روش که پس از ترک ایران در کلمبیا و مصر مربیگری کرد و در رساندن هر دو تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام ماند، حالا به بازگشت به ایران کاملا نزدیک است. شنیده می‌شود این‌بار مذاکراتی جدی با او شده است. برخی مسئولان سابق فدراسیون فوتبال که در اندیشه حضور در انتخابات فدراسیون‌اند به وزارت ورزش اطمینان داده‌اند که مسیر برگرداندن سرمربی ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هموار است.

البته این مدیران سعی دارند با حربه‌های مختلف به فوتبال بازگردند و در این بین برخی از مدیران سطوح بالای وزارت ورزش را نیز همراه خود می‌بینند.

این فضا عاملی شده است که حامیان فعلی مربی تیم ملی که از قضا بسیاری از آن‌ها منتقدان جدی این مربی هستند اما تصور می‌کنند تغییرات در تیم‌ ملی باعث خلل در برآیند فعالیت آن می‌شود به مذاکرات با کی‌روش و مربیان دیگر واکنش نشان دهند واکنشی که دو دستگی در تیم ملی را بیبشتر از گذشته عیان می‌کند.

حال باید از مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پرسید آیا تغییر در تیم ملی فوتبال در شرایط موجود واجب است آیا بهتر نبود این اتفاق را به زمان بازگشت تیم ملی از جام جهانی بسپارند و به‌دنبال مربی مورد علاقه خود باشند .

جواب این سوال خیلی ساده است اگر قرار به تغییرات در تیم ملی فوتبال نیز باشد در اولین گام باید نفرات را یک‌دست و متحد کرد که متاسفانه نوع فعالیت مدیران فوتبال کشور تنها باعث چند دستگی در بین بازیکنان تیم ملی شده است و باید با تغییر رویه آن‌ها سعی در یکپارچگی تیم‌ ملی شود.

*خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار