در مراسم یادواره ملی شهدای دانش‌آموز دختران (لشگر فرشتگان) در کرمانشاه عنوان شد:

مهمترین هدف برگزاری یادواره ملی شهدای دانش‌آموز، بزرگداشت نقش زنان انقلابی و ایثارگر است

هزار دیدار توسط دانش‌آموزان با مادران و همسران شهدا در یک سال گذشته انجام گرفته است/ حجت‌الاسلام ‌حاج علی اکبری: همه دستگاه‌ها در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تلاش کنند

کرمانشاه (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مهمترین هدف برگزاری این یادواره را بزرگداشت نقش زنان انقلابی و ایثارگر ایران اسلامی در همه تحولات پیش‌آمده در طول دوران انقلاب و همچنین ایثارگری‌های دوران دفاع‌مقدس دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف برگزاری یادواره  ملی شهدای دانش‌آموز، بزرگداشت نقش زنان انقلابی و ایثارگر است

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این یادواره که با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران برگزار شد، عنوان کرد: دانش‌آموزان در مقاطع مهمی در تاریخ ایران اسلامی حماسه‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در روز 13 آبان اشاره کرد که از آن زمان سرعت انقلاب اسلامی تغییر شگرفی کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دبیرخانه یادواره ملی شهدای دانش‌آموز در استان گیلان، گفت: این یادواره دو روزه (14 و 15 تیر) با حضور دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است و قرار است دانش‌آموزان طی این دو روز از یادمان‌های بازی دراز و پاوه در استان کرمانشاه بازدید کنند.

وی از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه یادواره خبر داد که در دو بخش سرگذشت‌پژوهی شهدا و یادواره شهدای دانش‌آموز بوده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران، یادواره شهدا را متعلق به همه آحاد جامعه دانست و گفت: بایستی همه دستگاه‌های اداری در بزرگداشت یاد و خاطره این عزیزان تلاش کنند.

حاج علی اکبری در این مراسم اشاره‌ای به جایگاه شهدا در آیات قرآن داشت و افزود: آیاتی که درباره شهادت داریم سرشار از غیرت الهی است، از جمله آیاتی که در آن خداوند متعال می‌فرماید که شهدا زنده‌اند ‌و نباید حتی گمان و پندار به مرده بودن آن‌ها داشته باشیم.

محمد لطیفی، مسئول دبیرخانه لشگر فرشتگان نیز در گفت‌وگو با پانا گفت: «برگزاری این یادواره با حضور 800 دانش‌آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که برای برگزاری این یادواره زحمات فراوانی کشیده شده که تنها در یک نمونه از آن هزار دیدار توسط دانش‌آموزان با مادران و همسران شهدا در یک سال گذشته انجام گرفته است.»

این یادواره معطر به عطر حضور یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بود که حال و هوای معنوی خاصی را بر آن حاکم کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار