هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا

اردبیل (پانا) - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به احتمال اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا در این استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: در شرایطی که خبر‌هایی مبنی بر گسترش شیوع سویه BA ۵ ویروس کرونا به گوش می‌رسد، استفاده از ماسک و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا همچنان مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن زمان بازگشت حجاج، گردهمایی عظیم اربعین حسینی و نیز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، لازم است که کلیه گروه‌های سنی واجد شرایط که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است، نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه شرایط شیوع کرونا در استان اردبیل را در وضعیت مهار اعلام کرد و گفت: هم اکنون روزانه یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در این استان گزارش می‌شود و گاهی این آمار به صفر هم می‌رسد.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستان‌های استان اردبیل را آبی اعلام کرد و افزود: برای کنترل کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

جعفرزاده اضافه کرد: استان اردبیل با تزریق ۹۹.۸ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار دارد و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون ۳۷ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد، ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار