قائم مقام آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی:

تغییرات اقلیمی آسیبی جدی به منابع آبی زده است

کاشمر (پانا) - قائم مقام آب منطقه‌ای استان خراسان‌رضوی گفت ایران کشوری نیمه‌خشک است و تغییرات اقلیمی که در منطقه ایجاد شده، سبب آسیب جدی به منابع آبی شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات اقلیمی آسیبی جدی به منابع آبی زده است

علیرضا عامری در گفت و گو با پانا گفت: «ایران کشور نیمه خشک است و تغییر اقلیمی که در منطقه ما انجام شده و همچنین بهره‌برداری های بی رویه از منابع آب زیرزمینی در سالیان گذشته، سبب آسیب جدی به منابع آبی شده است.»

وی افزود: «مخارج مردم، امروزه از درآمدشان بیشتر شده است یعنی اینکه میزان تولید و نفوذ منابع آب زیرزمینی کمتر از معیاری است که از این منابع برداشت می شود، بنابراین هر ساله شاهد کاهش سفره های آب زیرزمینی در کشور هستیم و این اُفت آبها را کشاورزان، بهره‌برداران و صاحبان چاه ها کاملاً احساس می کنند و سالانه شاهد کاهش تعداد چاه های آب کشاورزی هستیم.»

کشاورزی تجاری ، راهکاری برای افزایش درآمد کشاورزان

عامری ادامه داد: کشاورزان با همین میزان آبی که در اختیار دارند بایستی از روش کشاورزی مدرن استفاده کنند و تولیدات خود را افزایش دهند. همچنین لازم است که در نوع استفاده از آب تغییراتی را ایجاد کنیم.»

قائم مقام آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: «سعی و تلاش مان را خواهیم کرد تا از منابع آب جدید مانند دریاها استفاده کنیم. البته این مسئله هزینه‌بر است و شاید صرفه اقتصادی برای کشاورزان نداشته باشد. همه مردم در مصرف آب بایستی به دنبال راهکارهایی مناسب جهت استفاده صحیح از این نعمت خدادادی باشند که در آینده با بحران آن مواجه نشویم.»

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار