برای اولین بار؛

دوره فیلمسازی مستند در دفتر ویژه تهران انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - دوره آموزش «فیلمسازی مستند؛ مقدماتی و پیشرفته» با تدریس علیرضا دهقان، برای اولین بار در برگزاری دوره‌های آموزشی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران، در دفتر ویژه تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره فیلمسازی مستند در دفتر ویژه تهران انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود

دفتر ویژه تهران برای اولین بار در برگزاری دوره‌های آموزشی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران، دوره «فیلمسازی مستند؛ مقدماتی و پیشرفته» را برگزار می‌کند.

در توضیح محتوای ایران دوره آمده است: «سینمای مستند با همه جهان در عمیق ترین وجه آن سر و کار دارد. تمام روش‌هایی که برای ثبت هر واقعیت؛ چه از صحنه های واقعی و چه به کمک بازسازی صادقانه صحنه های اصلی به کار می‌رود، مستند سازی نام دارد. در این دوره کارگاهی تمرین می‌کنیم که مستند صرفاً گزارش رسمی یا ثبت هر واقعیت نباشد و آشنا می‌شویم چطور با تفسیری خلاقانه و عوامل درام از واقعیت‌های پیرامون‌مان فیلم مستند بسازیم.

این دوره آموزشی به هنرجو کمک می کند تا با نگاهی جدید به جهان سینمای مستند وارد شود و به کشف تازه از گونه های متنوع فیلم مستند دست پیدا کند. فیلم مستند با طبیعت گوناگونش سرشار از ابتکار و تجربه است. در این دوره سعی می‌شود تا هنرجویان بتوانند با تجربیات خود و مطالب آموزشی این دوره کارگاهی، زیرنظر و با هدایت مدرس کلاس، مستندهای جذابی بسازند.»

این دوره آموزشی 70 ساعته توسط علیرضا دهقان فیلمساز نام آشنای سینمای مستند و مدرس سینما تدریس خواهد شد.

علیرضا دهقان فیلمساز و عکاس، لیسانس تئاتر و فوق لیسانس سینما از دانشگاه هنر است. تدریس دانشگاه و داوری چندین جشنواره ملی و بین المللی، دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره فیلم رضوی و عضو شورای پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای او به حساب می‌آید. دهقان همچنین ساخت ۱۷ فیلم مستند و کوتاه ساخته است.

حضور در جلسات مستلزم ارائه کارت واکسن کرونا است. علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌ ۰۲۱۸۸۸۹۲۹۴۳ دفتر ویژه تهران در ساعات اداری (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷) تماس گرفته و یا به آدرس دفتر به نشانی: میدان فردوسی، خ استاد نجات الهی جنوبی، جنب پارک ورشو، کوچه ششم، پلاک یازده مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار