سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از شروع مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در 9 محور با حضور بیش از 400 نفر از منتخبان مناطق خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مرتضی تاجیک در این رابطه اظهار کرد: در اجرای بخشنامه شماره 365/400 - 1400/7/28 وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای فعالیت 4-8 با عنوان برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادهای دوره اول متوسـطه، ذیل برنامه شـماره هشت از برنامه‌های ابلاغی سال1400 مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری در 9 دبیرخانه به صورت رسمی آغاز شد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین دانش‌آموزان فرهیخته محور ادبیات فارسی بیان کرد: یکی از مهمترین امور پیش روی ما، فرهنگ‌سازی در جهت افزایش سطح علاقه مردم به زبان و ادبیات فارسی است که یکی از ارکان این امر شما دانش‌آموزان عزیز هستند.

وی تصریح کرد: ضروری است دانش‌آموزان این نسل با تاریخ ادبیات ایران سربلند و ادبای کهن این مرز و بوم آشنا شوند و با مطالعه در ادبیات معاصر در راه رشد و توسعه این موضوع قدم بردارند که جشنواره نوجوان خوارزمی در سنین نوجوانی در دوره اول آموزش متوسطه با کشف استعدادهای دانش‌آموزان و توجه به آنها باعث خواهد شد دانش‌آموزان با موضوعاتی از این قبیل بیشتر بهره‌مند شوند.

تاجیک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی یک رویداد علمی با اهداف بسیار آموزشی است که رقابت و مسابقه به در آن جایی ندارد، دانش‌آموزان می‌بایست با حضور در این جشنواره از موضوعات آموزشی و تجربیات دیگر دانش‌آموزان استفاده لازم را برده تا بتوانند در آینده از آن سود ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار