مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

فراخوان ارائه ایده‌های کاربردی در راستای حل چالش‌های کلان شهرستان‌های استان تهران

اسلامشهر (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران درخواست کرد جهت حل چالش‌های کلان پیش رو، ایده‌های کاربردی خود را ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ارائه ایده‌های کاربردی در راستای حل چالش‌های کلان شهرستان‌های استان تهران

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مجمع معلمان انقلاب اسلامی استان تهران که در مرکز امامت سپاه سیدالشهدا(ع) شهرستان اسلامشهر برگزارشد، در سخنانی اظهار کرد: زمانی که ما مسئولیت را در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به عهده گرفتیم با نقطه شروع سختی همراه بودیم و اکنون باکلان چالش‌های متعدد روبه رو هستیم.

وی در ادامه با تشریح پنج چالش مهم اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به موضوع کمبود و ساماندهی نیروی انسانی برای ۱۴۰۱مهر پرداخت و افزود: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ۵۰ هزار نفر پرسنل دارد و در حال حاضر ۲۹۷۰۰ کلاس داریم و در مهرماه 1401 سی و یک هزار کلاس درس اضافه خواهد شد و هر کلاس یک معلم به غیر از کادر اداری نیاز دارد و در سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار معلم کم داریم.

بهرامی چالش‌های دوم و سوم را کمبود فضای آموزشی و موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و در ادامه به تشریح چالش چهارم مسئله اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران پرداخت و بیان کرد: از تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار دانش‌آموز شهرستان‌های استان تهران ۱۳۸ هزار نفر اتباع هستند که در مهر ۱۴۰۱ نیز به تعداد آنها اضافه خواهد شد و این افراد با مسائلی از جمله آموزش، اقتصاد، هویت و مشکلات دیگر روبرو هستند و اتباع حاضر درمدارس کل کشور ۲۵ درصد و در شهرستان‌های استان تهران ۳۲ درصد هستند.

وی در ارتباط با چالش پنجم به موضوع کمبود سرایداران و خدمتگزاران در سه هزار واحد آموزشی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بعضی واحدهای آموزشی سرایدار است که مدیر را تعیین می‌کند؛ از سال ۹۲ تاکنون جذب خدمتگزار و سرایدار نداشتیم و بعضی از این افراد بازنشسته و گروه دیگر به دلیل کهولت سن ناکارآمد هستند و به همین جهت گاهی اوقات با سرقت لوزام در واحدهای آموزشی مواجه هستیم .

در این مراسم سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران نیزدر سخنانی اظهار کرد: در طول سالیان متمادی انقلاب اسلامی سختی‌ها و آسیب‌های بسیاری از جمله، کودتا، ترور، هشت سال دفاع مقدس،تحریم و ... را دیدیم و همه این موارد ما را آبدیده کرده است.

وی گفت: ایران قدرتمند دارای اندیشه قوی است و بر اساس آن پیش می‌رود و فرهنگ غنی داریم و با توجه به اینکه مردم خوبی همراه ما است از سختی‌های اقتصادی عبور خواهیم کرد.

ذوالقدر فرهنگیان را جامعه بزرگی دانست که همیشه حرف را به عمل تبدیل می‌کنند و ادامه داد: راه نجات مردم در توجه به کشتی نجات آموزش و پرورش است و معلم با اندیشه جامعه را به جلو می‌برد به شرطی که خودمان را باور کنیم و شما معلمان الگو و سرمشق دانش‌آموزان هستید.

در این برنامه که فرمانده سپاه سید الشهدا(ع)، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر و فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند، شرکت‌کنندگان در مجمع معلمان انقلاب اسلامی استان تهران در 9 کارگروه، تشکل‌های صنفی، انقلابی،بازنشستگان،مدیریت و راهبردی،فرهنگی، پرورشی و تربیت‌بدنی،منزلت و معیشت معلم،برنامه‌های درسی و محتوای آموزشی،منابع انسانی، و منابع مالی و زیرساخت‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار