برای نخستین بار در کشور، سه دانش‌آموز، عضو شورای آموزش و پرورش شدند

شیراز (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، شورای آموزش و پرورش را از جمله شوراهای کاربردی استان دانست که می‌تواند منشاء تحولات باشد و باید بصورت ویژه به آن توجه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برای نخستین بار در کشور، سه دانش‌آموز، عضو شورای آموزش و پرورش شدند

اسماعیل محبی پور در یکصد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به طرح تحول دولت خاطرنشان کرد: با تکیه بر این طرح می‌توان چالش‌ها و راهبردهای آموزش و پرورش را احصاء و از فرصت ایجاد شده به صورت بهینه استفاده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

محبی پور خاطرنشان کرد: جلسات چند جانبه با روسای سایر ادارات به منظور هماهنگی بیشتر بین دستگاهی تشکیل و مصوبات پیگیری شود.

وی ضمن اشاره به طرح شروع مدارس از مهر ماه گفت: باید به نحو احسن از فرصت تابستان برای رفع و برطرف کردن موانع حضوری شدن مدارس بهره‌مند شد و همچنین با ایجاد تعامل بین سایر دستگاه‌ها، تابستانی پربار و غنی را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تاکید بر یادگیری حرفه‌ها گفت: آموزش و پرورش به همراه سایر دستگاه‌ها برای ایجاد رشته‌های مهارت محور، برنامه‌ریزی و در راستای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و پیشرفت آنان در کسب و کار و استارت آپ‌ها فعالیت‌هایی را طراحی کنند.

وی افزود: آموزش صحیح حرفه‌ها می‌تواند در مسیر اشتغالزایی تاثیرات بسزایی داشته باشد.

محبی پور گفت: این شورا با نگاه استانی و حتی فرا استانی می‌تواند مصوباتی داشته که الگوی خوبی باشد.

وی افزود: کارگروهی متشکل از مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی، شهردار شهر شیراز، رییس شورای شهر می‌تواند روند اجرایی شدن مصوبات را تسریع و تسهیل کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با اشاره به کارگروه عفاف و حجاب در ادارات افزود: باید فعالیت این کارگروه با محور دینی و ملی ایفای نقش کند و با شناسایی نفوذ دشمن در راستای رفع این خلاها فعالیت طراحی کنند.

محبی پور ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانش‌آموزان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید همه تلاش کنیم تا دانش‌آموزانی نقش‌آفرین تربیت شوند، چرا که در آینده آنان مسئولیت مدیریت و راهبری جامعه را بعهده دارند.

در این جلسه دانش‌آموزان «مهدی مولودی و زهرا اسعدی» نمایندگان فارس در مجلس دانش‌آموزی کشور و «علی اصلاحی» نماینده مجمع علوی بسیج دانش‌آموزی استان، به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان فارس در شورای آموزش وپرورش معرفی شدند.

در پایان این جلسه بنا به تاکید استاندار فارس در یکصد و چهل وهفتمین جلسه شورا مبنی بر انتصاب یک مشاور متخصص در حوزه عمرانی در آموزش وپرورش فارس، «آقای قهرمان قهرمانی» نیز با حکم مدیرکل آموزش و پرورش فارس به عنوان مشاور مدیرکل در امور عمرانی فضا و تجهیزات منصوب شد.

در کارنامه مسئولیتی قهرمان قهرمانی؛کارشناس مسئول بودجه و عمرانی سازمان آموزش و پرورش، مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش، مسئول نمایندگی آموزش و پرورش منطقه سده، معاون مرکز تربیت معلم شهید بهشتی شهرستان اقلید، عضو گروه تحقیق هیئت بدوی و.. به چشم می‌خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار