معاون پرورشی آموزش و پرورش نکا:

تشویق دانش‌آموزان نباید به تأخیر بیافتد

نکا (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش نکا اظهار کرد یکی از مهمترین اصول تربیتی این است که تشویق دانش‌آموزان نباید به تاخیر بیافتد، اما تنبیه آن‌ها می‌تواند همراه با بخشش باشد. این اصل در امور تربیتی و پرورشی معجزه می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تشویق دانش‌آموزان نباید به تأخیر بیافتد

معصومه دولو در رابطه با فعالیت معلمان و مربیان پرورشی در مراسم گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی گفت: آموزش با شروع امتحانات در خرداد ماه تمام می‌شود و سه ماه تابستان فرصت طلایی شما برای استعدادیابی و رشد دانش آموزان است؛ سعی کنید به نحو احسن از این زمان استفاده کنید.

وی افزود: برای فعالیت در تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان پایگاه های متمرکزی مانند کانون فرهنگی ولایت، دارالقرآن شفا و پژوهش سرای آموزش پرورش و همچنین اردوگاه ها پذیرای شماست.

معصومه دولو بیان کرد: اطلاع رسانی جشنواره ها برای دانش آموزان یکی از الزامات کار ماست، بیش از ۷۰ نوع مسابقه فرهنگی و هنری و ۱۲ نوع مسابقات قرآن، عترت و نماز جدا از مسابقات ورزشی وجود دارد. هدف و وظیفه ما اطلاع رسانی و استعداد یابی دانش آموزان و سوق دادن آنها نسبت به شرکت در مسابقات است. چه بسیار دانش آموزانی که با همین استعدادیابی ها دریچه دیگری به سویشان باز شد و موفق تر از قبل ادامه دادند.

وی درباره برگزاری مسابقات مشاعره گفت: یکی از برنامه های مهم شهرستان نکا در حیطه پرورش برگزاری جشنواره مشاعره بود که بسیار مورد تشویق استان قرار گرفت. این جشنواره قرار بود در سطح شهرستان برگزار شود، اما حضور بچه های ما آنقدر قوی و پررنگ بود که مرحله دوم مسابقات در سطح استانی برگزار شد، در این حد مسلط بودن بچه ها برای ما غیرقابل باور بود.

دولو اظهار کرد: معاونان و مربیان پرورشی پرچم داران تربیت هستند. در امور مرتبط با دانش آموزان شما باید الگوی معلمان و حتی مدیران باشید. ارتباط صحیح شما با دانش آموزان آنها را از آسیب های احتمالی دور می‌کند. ارتباط شما باید آنقدر صمیمی باشد که دانش آموز رفتارهای ناپسند را کنار گذاشته و از شما در انجام درست آن کار الگوبرداری کند.

وی ادامه داد: گاهی دست بر سر دانش آموزان کشیدن و همراهی آنها در امر تربیت معجزه می‌کند. در حوزه تربیت همیشه یک اصل را به یاد داشته باشید؛ تشویق دانش آموزان نباید به تأخیر بیافتد، اما تنبیه آنها می‌تواند همراه با بخشش نیز باشد.

دانش آموز خبرنگار: الینا ایرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار