در جلسه شورای شهر تهران؛

تعدای پرونده پلاک ثبتی باغ اعلام شد

تهران (پانا) - در شصت و نهمین جلسه شورا، از چهارده مورد پرونده پلاک ثبتی باغات تعیین تکلیف صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تعدای پرونده پلاک ثبتی باغ اعلام شد

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در قرائت اولین پرونده اظهار داشت: این پرونده مربوط به ملکی است به مساحت 1350 متر در محدوده پاسداران که دارای رای ماده 12 بود و در آنجا دایر مشجر قید شده است و سازمان پارک ها هم سه بار آن را باغ شمرده است و تصاویر هوایی هم پوشش گیاهی آن را تایید می کنند.

اما حجت الاسلام سید محمد آقامیری در مخالفت اظهار داشت: سند این ملک از سال 65 مزروعی شمرده شده است پس چگونه می توان آن را با 15 درخت باغ شمرد؟

مهدی بابایی نیز گفت: این ملک مزروعی بوده است که حدنصاب درختان را هم ندارد و در 30 سال اخیرا کلا درختان آن بیش از 15 اصله نبوده است.

مهدی عباسی در پاسخ اظهار داشت: طبق قانون وقتی این ملک باغ شمرده شده است، مالک باید باغ را حفظ کرده و توسعه می داده است اما این کار را نکرده است. این ملک در سال 58 پر از درخت بوده است و در دهه شصت باغ شمرده شده است اما درختان آن حفظ نشده است.

درنهایت نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک به رای گذاشته شد و با 13 موافق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: دومین پرونده پلاک ثبتی، ملکی به مساحت 364 متر در منطقه 3 است و کمیسیون ماده 12 آن را باغ شمرده است و فقط یک اصله درخت دارد. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک به رای گذاتشه شد و با 9 رای موافق و 6 رای مخالف، باغ شمرده شد.

مهدی عباسی سومین پرونده پلاک ثبتی را قرائت کرد و افزود: این پرونده نیز ملکی در منطقه 1 با مساحت 100 مترمربع با 64 اصله درخت ارزشمند است و تصاویر هوایی نیز باغ بودن آن را تاکید می کنند. لذا نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 13 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد: چهارمین پرونده نیز ملکی به مساحت 526 متر واقع در منطقه 2 بود که 23 اصله درخت دارد و در سند آن عبارت زمین مشجر آمده است و نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 15 رای موافق تصویب شد.
در ادامه جلسه پنجمین پرونده پلاک ثبتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. مهدی عباسی در این خصوص گفت:ملکی به مساحت 600 متر واقع در منطقه 4 است که حدنصاب آن 24 اصله درخت است اما 39 اصله درخت دارد و کمیسیون ماده 12 آن را دایر مشجر شمرده است و نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 15 رای موافق تصویب شد.

ششمین پرونده ملکی به مساحت 600 متر واقع در منطقه 4 با 33 اصله درخت است که کمیسیون ماده 12 آن را باغ شمرده است و نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 15 رای موافق باغ شمرده شد.

وی افزود: هفتمین پرونده پلاک ثبتی ملکی به مساحت 394 متر واقع در منطقه 5 است که 24 اصله درخت دارد و کمیسیون ماده 12 آن را باغ مشجر شمرده است و نظر کمیسیون بمنی بر باغ بودن آن با 15 رای موافق به تصویب رسید.

هشتمین پرونده پلاک ثبتی ملکی به مساحت 316 متر که عکس های هوایی پوشش انبوه درختان را نشان می دهد و 54 درصد سطح اشغال ساختمانی دارد و سند مادر آن هم زمین مشجر است.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با 13 رای موافق به تصویب رسید.

همچنین نهمین پرونده پلاک ثبتی ملکی به مساحت 384 متر واقع در منطقه 1 است که سند مادر آن یک قطعه باغ است و 55 درصد سطح اشغال و بیشترین درختان آن 8 اصله است. این ملک با 11 رای مخالف غیر باغ اعلام شد.

عباسی ادامه داد: دهمین پرونده ملکی به مساحت 374 متر واقع در منطقه 22 است که کمیسیون ماده 12 آن را دایر مشجر شمرده است اما درحال حاضر هیچ درختی ندارد. باغ بودن این ملک نیز با 9 رای مخالف رد شده و این ملک غیرباغ اعلام شد.

یازدهمین پلاک ثبتی به مساحت 1670 متر واقع در منطقه 2 است و بیشترین درختان آن 197 اصله است و سند آن زمین مشجر است و ساختمان آن غیرمجاز است. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 15 رای موافق تصویب شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: پرونده دوازدهم ملکی به مساحت 656 متر واقع در منطقه 1 با 46 اصله درخت است و سند آن یک قطعه زمین محصور مشجر است. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 16 رای موافق به تصویب رسید.

همچنین پرونده سیزدهم ملکی به مساحت 390 متر با 4 اصله درخت که کمیسیون ماده 12 آن را دایر ساختمانی مشتمل بر محوطه مشجر شمرده است. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک نیز با 9 رای موافق تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار